Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Hastighet, prob. sentralt eller bare hos meg?

Anbefalte innlegg

Denne tråden er ikke får å løse et problem, men jeg vite litt om andre har hatt hastighets problemer slik som meg. Helst fordi jeg mistenker NGT å hatt for dårlig kapasitet på sine mellomlinjer, og ikke var forberedt på dette når alle fikk mer hastighet.

Jeg er interessert i erfaringer fra det siste 3 mnd angående NextGenTel AS sin ADSL hastighet fra dem som har linjer med 1Mbit eller mer. Og som er bosatt i Hordaland eller Rogaland.

Jeg har Delta 4000 (5184/704) og det har det siste 3 mnd vert problemer med hastigheten. I følge min ruter så er det ikke noe galt med hastigheten hos meg. Og linje har aldri noe fall i den registrerte hastigheten. Derfor mistenker jeg at det kan være et mer sentralt problem og er interessert i å høre fra andre i mitt område om det også har hatt problemer.

Endret av N_E_O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en annen tråd om det her, du er ikke alene..

Jeg har også hatt dårlige hastigheter siste 3 mnd, ustabilt og ligget på 1600/200 ca i perioder. Være nede i 100 inn.. Da hadde jeg "full fart" og skulle jo ha minimun 4000/700.

Etter masse pes, tlf med NGT, mailer, ny router og montør her , så har jeg fått enda en router og nærmer mer hastigheten jeg skal ha.

Har før ligget litt i overkant av hva jeg skal ha, helt stabilt. Har hatt NGT i 2 år. Men i sommer har det vært mye problemer..

Jeg har også pratet med flere teknikere hos ngt, og det tar evigheter å komme igjennom til de. Siste gangen ble jeg satt over feil, til Faktura avd. , det gikk kjapt og han fiksa det med en gang :) så kanskje det lønner seg å prate med Faktura :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt veldig lite problem med stabiliteten, og linja har vert der hele tiden. Den ”syncer” alltid riktig uten noe problem, står alltid riktig hastighet i ”Quick View” på ruteren. Derfor tror jeg problemet ligger et annet sted. Den siste uken har farten gått opp til ca der den skal være. En annen detalj jeg har merket er at sikkelig sent på natten, når det bare er oss nattdyr som sitter oppe og leker oss er ofte farten bedre.

Lenke til kommentar
Til meg går innhastigheten under "Quick View" opp og ned (vel, mest ned) som en jojo. Skal ha 5184 inn, det var det et par dager etter aktivering, men detter til stadighet ned, og er nede i 4672 nå. Skjønner ikke hvorfor.

Jeg har hatt et lignende problem tidligere på NGT da jeg bodde et annet sted. Etter at jeg pratet med montører i Bravida og med teknikere på NGT så konstaterte vi at det var avstanden fra sentralen som gjorde at hastigheten falt. Jeg var da i taket på det som er grensen for ADSL. Ca 5 km kabel fra meg til sentralen. På eldre linjer er det til tider dårlig isolasjon, og dersom mange ligger på samme kabel, blir det gjerne interferens, noe som kan som kan få ruteren til å ”resynce” ofte, tape hastighet osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...