Stian81 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Har et Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort med en AMD Barton eller Througbread (husker ikke i farta) 2600+. Jeg har DDR2 PC3200, tror jeg det var. Problemet er at I det øyeblikket jeg setter inn 2 rambrikker, eller flytter den ram brikken jeg har til en anne slott oppstår det problemer. Det popper opp en blå feilmeldingsskjerm, enten med en gang jeg starter opp windows xp, eller etter en liten stund. Har hatt hovedkortet + ram til testing og de fant ingenting. Tidligere hadde jeg et Geforce 3 Ti200 skjermkort. Jeg fikk høre av en kompis at han hadde hatt lignende problem med et annet skjermkort, og da han skiftet ordnet det seg. Nå har jeg kjøpt med et Sapphire Radeon X800XL 256MB, og har fortsatt samme problemet, og jeg aner ikke hva det er. Jeg har fundert på om det kan være at jeg har for liten strømforsyning…. Har 450 W, som forsyner følgende: -2 IDE harddisker -2 S-ATA harddisker -1 CD-ROM og 1 DVD-Brenner -Skjermkortet -3 ekstra vifter for å få luftgjennomstrømning -hovedkortet Lenke til kommentar
Vain Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hvilket merke er strømforsyninga? Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Forsøk med kun en harddisk og en vifte. Hva slags ram er den nye og hva slags er den gamle? Siden du må ha 3 ekstra vifter for å få nok luftgjennomstrømming ville jeg sett litt på plasseringen av disse. Kan ikke se at det skal være nødvendig. Lenke til kommentar
Stian81 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Strømforsyninga var på 550W, ikke 450.. Den fulgte med Chieftech-toweret... Begge ram-brikkene er pc3200 cl 2.5 Twinmos. Prøvde å ta ut alt utenom 1 harddisk og skjermkortet. Kom opp en blå feilmeldingsskjerm med mye tekst, men maskinen startet opp igjen med en gang så det eneste jeg rakk å se var "dumper fysisk minne". Har skjedd tidligere, men skjer ikke hver gang. Noen ganger starter den bare på nytt. Endret 24. august 2005 av Stian81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå