Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble en maskin til Lan med tr.løs

Anbefalte innlegg

Hei.

litt bakgrunn for problemestillingen: :)

jeg ukependler, å har hybel rett ved siden av jobben. faktisk i samme bygning.

men jeg mangler internett tilkobling der.

det eksisterer allerede ett nettverk der med 2 maskiner, som er koblet til internett med adsl igjennom LAN. jeg tenkte å koble meg til trådløst.

så jeg lurer rett og slett på en enkel løsning som muligjør dette, uten alltfor mye installasjon. f.eks: finns det en sender jeg rett og slett kan koble til router/hub/switch (hva det nå heter)?

hadde vært fint å slippe å innstallere programvare på sjefens pc, da den neppe tåler flere programmer. den er nokså treg.

synes disse guidene er litt tåkete for en som knapt skjønner Kabel-Lan ;)

hvis noen tror det lar seg, gjøre hadde det vært fint me noen produkt-anbefalninger

på forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

litt bakgrunn for problemestillingen: :)

jeg ukependler, å har hybel rett ved siden av jobben. faktisk i samme bygning.

men jeg mangler internett tilkobling der.

det eksisterer allerede ett nettverk der med 2 maskiner, som er koblet til internett med adsl igjennom LAN. jeg tenkte å koble meg til trådløst.

så jeg lurer rett og slett på en enkel løsning som muligjør dette, uten alltfor mye installasjon. f.eks: finns det en sender jeg rett og slett kan koble til router/hub/switch (hva det nå heter)?

hadde vært fint å slippe å innstallere programvare på sjefens pc, da den neppe tåler flere programmer. den er nokså treg.

synes disse guidene er litt tåkete for en som knapt skjønner Kabel-Lan ;)

hvis noen tror det lar seg, gjøre hadde det vært fint me noen produkt-anbefalninger

på forhånd takk for hjelpen.

Heisann, du kan kjøpe denne routeren her, som du setter de andre maskinene inn i, samt internettkabelen din. Litt config bør du gjøre på den trådløse, men min godeste far klarte det helt greit med manualen, så da regner jeg med at du fikser det også.

Da får du et trådløst nett, helt uten å innstallere noe som helst på din sjefs maskin....

Bruker den hjemme selv, og er fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...