Sigurd2 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Vurderer å kjøpe bil i prisklassen 100 - 150 000. Har satt som krav at den skal være driftsikker, kolisjons-sikker, romslig og billig i drift. Tenkte til å begynne med på Audi A4 stasjonsvogn, men ser ut til at man får mer for pengene ved å velge Volkswagen Passat istedet. Har nå mulighet til å kjøpe en 1999 mod Passat 1,9 TDI (110HK) stasjonsvogn for 115 000,- . Men når den nå har gått over 180000km, er den da så driftsikker lengre? Og hva kan jeg normalt regne med ryker pga slitasje i nærmeste fremtid? Da jeg ble vist bilen, kunne ikke selgeren svare på hvilken type olje bilen var kjørt på; har jeg forstått det riktig når jeg mener det er viktig med tanke på slitasje? Er det et bra kjøp selv med den kjørelengden? Eller bør jeg litt opp i pris og heller satse på en som har gått mindre? Endret 22. august 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Enda mer for pengene igjen er skoda octavia tdi 4x4. Topp bil med pent(?) utseende. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Har nå prøvekjørt en VW Passat 1,9 TDI PD 115hk Comfortline Sedan 2000 mod, som har gått 125.000km. Den bilen både føltes og hørtes mere "kompakt" og mindre "skranglete" ut. Så jeg får vel vurdere om den er værdt de 35.000,- mere. ...får vel skiftet mye slitedeler for den summen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå