|Farris| Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 jeg har nettopp fått en ny hardisk (WD 80GB). jeg skal bytte ut den gamle (IBM 43GB) med denne. så jeg lurte på åssen jeg kopierer alle filene, OS og alt, fra den gamle til den nye. antar det blir trøbbel med å bare flytte det rett over, i og med den skal være bootdisk. har ikke lyst til å legge windows inn på nytt. begge diskene er formatert som NFTS, OS er XP Pro. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 anbefaler å innstallere formatere/installere windows på den nye, så flytte alle filene fra den gamle til den nye og så formatere den gamle. du kan jo også flytte windows-mappa, men jeg er ikke sikker på om det virker, ville ikke satsa på det. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 I likhet med Cursed synes jeg du bør reinnstallere (spesielt hvis det er lenge siden sist du gjorde det?), men hvis ikke kan du prøve dette programmet. Harddiskprodusenter har ofte også lignende programmer. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Har ikke prøvd det der sjøl, men du kan prøve å ta fullstendig backup med norton ghost, legge backupfila på nydisken, koble fra 45 gigen, sette nysisken som master, c: osv. og exstrakte ghost-backupen. Har ingen peiling på om at det kan funke da jeg ikke har prøvd på noe lignende selv og ikke har så mye erfaring med norton ghost at jeg veit om det kan gå eller ikke. men det er jo bare å prøve dah... :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Bruk Norton Ghost, Partitionmagic eller noe lignende. Da kan du enkelt "klone" den gamle disken over på den nye. (Inkl. bootsektor, FAT og boot-filer) Etterpå ber du bare biosen starte fra ny-disken i stedet for den gamle. PS. sett diskene på hver sin IDE-kabel, da går det raskere. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Han ville jo ikke legge inn OS på nytt. Jeg kan anbefale å bruke et program som heter Northon Ghost, da kan du kopiere hele patrisjoen over til en annen patrisjon. Ellers kan du gå inn på hardiskprodusentens hjemmeside, der finner du et eller annet discclone program som gjør at du kopierer alt på den ene disken over til den andre. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Tror PowerQuest Drive Copy er programmet du leter etter. Har ikke prøvd det selv, men jeg tror det kopierer harddisken fullstendig (kloner), slik at du OS'et også vil fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå