Gå til innhold

IKT eller Romteknologi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-08 17:43, PumpAction skrev:

Romteknologi!

Hva gjør de egentlig der?

Syntes personlig IKT høres litt kjedelig ut...

Sitter de ikke bare framfor skjærmen og lærer seg å bruke diverse programmer, konfigurering osv. ?

Gruer meg til neste år da jeg må velge vk2...

ikke bare "lærer de masse programmer", alle er Win baserte, alle er M$-rettet (hvor det er mulig) og strengt tatt: ingen er fremtidsrettet! videre er det vel en hel del LAN-oppsett via alle mulige shortcuts (wizards! :lol: )

-dette er hva jeg har hørt, og jeg tviler ikke en femøre engang!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 17:47, sjanten skrev:

Quote:

Den 2002-08-08 17:43, PumpAction skrev:

Romteknologi!

Hva gjør de egentlig der?

Syntes personlig IKT høres litt kjedelig ut...

Sitter de ikke bare framfor skjærmen og lærer seg å bruke diverse programmer, konfigurering osv. ?

Gruer meg til neste år da jeg må velge vk2...

ikke bare "lærer de masse programmer", alle er Win baserte, alle er M$-rettet (hvor det er mulig) og strengt tatt:
ingen
er fremtidsrettet! videre er det vel en hel del LAN-oppsett via alle mulige shortcuts (wizards!
:lol:
)

-dette er hva jeg har
hørt
, og jeg tviler ikke en femøre engang!

Du glemmer en ting! De spiller CS :lol: Eneste grunnen til å gå ikt er at du får et fagbrev.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 17:47, sjanten skrev:

ikke bare "lærer de masse programmer", alle er Win baserte, alle er M$-rettet (hvor det er mulig) og strengt tatt:
ingen
er fremtidsrettet! videre er det vel en hel del LAN-oppsett via alle mulige shortcuts (wizards!
:lol:
)

-dette er hva jeg har
hørt
, og jeg tviler ikke en femøre engang!

Det er det jeg har hørt også...

Bøgge: fikk du ikke utlevert ei feit bok hvor det sto hva du utanner deg til hvis du velger ditt og datt?

*leiteogseomjegfinnerbokami*

Lenke til kommentar

Har tydeligvis kasta boka mi jeg og.

Får man ikke fagbrev av å gå romteknologi dah?

Trudde man fikk fagbrev bare man avslutta et studie med ståkarakterer.

Har ikke så mye peiling, men man burde jo få fagbrev hvis han er utdanna noe da. Kansje du ikke får fagbrev med en gang du er ferdig på vk2 rt, men et år eller to med studier til så sitter man med en bedre utdannelse og fagbrev i det man har utdanna seg i? right....

Man må jo ha fagbrev uansett hva man skal arbeide med, så de lager vel ikke studierettninger/linjer hvor det ikke er mulig å få fagbrev?

Syntes bare det virka litt snodig at enn ikke får fagbrev etter utdannelsen...

Lenke til kommentar

Bare si meg en ting.. Hvordan i HULESTE kan en servicetekikker som har fått fagbrev på VK2 service elektronikk IKT kalle seg en service-teknikker? De lærer KUN å trøkke på en maskin!

Synes dette er ALT for lett måte å skaffe seg et fagbrev! Lærer ingenting. Jeg fikk høre hva IKT i molde hadde som fagprøve! Det vår å få 2 stk NT-maskiner til å komunisere med hverandre via nettverk!

Gikk selv Vk2 serviceelektronikk Radiokommunikajon. Som var VELDIG lærerrikt!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 20:32, slakkis skrev:

Jeg fikk høre hva IKT i molde hadde som fagprøve! Det vår å få 2 stk NT-maskiner til å komunisere med hverandre via nettverk!

Gikk selv Vk2 serviceelektronikk Radiokommunikajon. Som var VELDIG lærerrikt!

Helt enig... hvis du vil jobbe med data og kan litt fra før bør du benytte sjangsen til å lære noe annet nå og heller studere noe data-relatert senere. Det du ikke får med deg av ikt tar du igjen (og vel så det) på det første semesteret på et ordentlig it studie.

Vet ingenting om romteknologi, men jeg vil tro at det er et lite miljø for det her i Norge, sikre arbeidsplasser og bra lønn (som de andre 'nisje' elektrikere som automatikere og heismontører)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 20:10, Bøgge Bakken skrev:

Quote:

Den 2002-08-08 19:36, sjanten skrev:

gikk ikke kebab ikt?

Hva mener du?

kebab, som i kebab GUD. du kan jo høre med han, men du får vel samme svara: lateste linja som finnes, bare du har brukt windows den siste tia :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...