Aleksander Eide Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Hei! Jeg har malt dette huset i sommer og lurte på hva dere synes er passende betaling.. Jeg brukte ca 2 uker på det, men jeg skrev ikke opp timer.. (er timesbetaling uansett vanlig for en slik jobb?) Jeg er 20 år og har ikke noe fagbrev innenfor maleryrket, (men jeg har malt flere hus for et borettslag før). Uten å ville skryte gjorde jeg en bra jobb (som eierne innrømmer også ) uten mye søl og var ferdig innen lovt tidsramme. Jeg malte TO strøk på vegger, dør- og vinduskarmer på både huset og påbygget med terasse. Kort-veggen bortest på bildet mot trampolinen malte jeg IKKE, ellers ble terassen og alt annet malt. (også et vrient påbygg oppå taket på andre siden) Jeg har bare et dårlig bilde tatt med telefonen min akkurat nå, men kan sikkert ta bedre bilder hvis det trengs! Prøv å være realistiske! Gjerne kom med noen begrunning, dokumentasjon eller sammenligning med andre lignende arbeid Grunnen til alt dette er at både jeg og huseierne er usikre på hva jobben er verd.. Tusen takk for all hjelp! Endret 22. august 2005 av troløs Lenke til kommentar
smy Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) hm 10 000kr er pass sum i forhold antall timer som går i sånt arbeid og hus størrselse Endret 22. august 2005 av lordsmygen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 steike.. det der har vært mye arbeid.. så du burde få ganske så mye for det der! Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Har ikke noe konstruktivt forslag til lønn her, men jeg ville absolutt avtalt det med oppdragsgiver FØR jobben ble utført. Først og fremst for DITT beste Lenke til kommentar
Aleksander Eide Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Takk, men det ble nok til at jeg gjorde jobben uten å avtale noen pris først.. Jeg veit at det hadde vært absolutt best for meg å avtale prisen på forhånd! Jeg fikk lønna i dag forresten.. 8500 kroner. Det er vel greit nok regner jeg med. Det skal mye til for at jeg vil klage, siden det er absolutt hyggelige folk! Hva tror dere? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 jeg malte to hus i sommer (ca samme størrelse på begge to) og fikk til sammen 4500kr så du skal være fornøyd Eller så skal jeg være ufornøyd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Takk, men det ble nok til at jeg gjorde jobben uten å avtale noen pris først.. Jeg veit at det hadde vært absolutt best for meg å avtale prisen på forhånd! Jeg fikk lønna i dag forresten.. 8500 kroner. Det er vel greit nok regner jeg med. Det skal mye til for at jeg vil klage, siden det er absolutt hyggelige folk! Hva tror dere? Du ble ikke overbetalt, i alle fall. Uansett, det viktigste er jo at begge parter er fornøyde. Du kan for "moro skyld" forsøke å regne ut antall arbeidstimer, så du får et inntrykk av timelønnen din. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hvor lang tid man brukte på jobben er vel ganske irrelevant ettersom det da vil lønne seg å ta det med ro. Jeg ville spurt hva et proft malerfirma ville tatt for jobben, trukket fra moms og så gitt halvparten av det i lønn. Hvis det er svart da vel og merke. Lenke til kommentar
Aleksander Eide Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Ja det kunne jeg gjort, Signatur.. Men jeg tror ikke jeg vil lage noe mer fuzz utav dette enn nødvendig. Jeg kunne kanskje fått 10k eller noe, men som sagt dette er hyggelige folk så nå som jeg har fått betalinga vil jeg ikke be dem om mer. Det ble vel forresten svart ja, men det hadde passet inn på frikortet mitt så det hadde ikke spilt noen stor rolle. chs89: Hvis du virkelig gjorde to lignende arbeid (noe som ville tatt over en måned sammenhengene med jobbing) og fikk 4500 for begge til sammen tror jeg ikke du ble overbetalt akkurat.. Grovt regnet, hvis du jobbet jevnt og trutt og fulgte en noenlunde normal arbeidsrytme.. 7,5 timer 5 ganger i uka.. 4 uker.. 150 timer kanskje.. Vil det vise at du har jobbet for 30 kroner i timen. Men uansett! Takker for svar og forslag! Jeg tror nok jeg vil la denne saken ligge for nå. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Et firma ville vel tatt over 50 000 for den jobben? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Et firma ville vel tatt over 50 000 for den jobben? Må i såfall være polske arbeidere.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Et firma ville vel tatt over 50 000 for den jobben? Må i såfall være polske arbeidere.. Enda dyrere for et norsk firma? Jeg sa i så fall _over_ 50 000. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 De som tar sommerjobb i det offentlige som malere/altmuligmenn får vel ca rundt 100 kroner timen. Var i hvert fall noe deromkring jeg havna når jeg malte i ett par sommerer på rad. Lønnstrinn 12 var det meste jeg var oppe i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå