magicus Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hei, jeg bestilte en bærbar pc på netshop. Når jeg bestilte den stod det ved siden av varen: "ubekreftet 15.08.2005". Jeg fikk ordre bekreftelse per epost 2 dager etter jeg bestilte... Men jeg er utålmodig og sjekket netshop.no og så stod det noen dager etterpå ubekreftet 30.08.2005.. Ser ut til at det blir lenge til jeg får pcen min hvis de ikke får den inn på lageret sitt før 30.08. Kan netshop holde på med dette i all evighet eller er det mulighet for meg å kanselere kjøpet? har funnet tilsvarende pc andre stder så det er ikke noe problem. kjøpte forrsten pcen via postoppkrav så har ikke betalt noe enda... takker for alle svar. Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det skal ikke være noe problem å slette ordren såfremt den ikke allerede er pakket å sendt i posten. Så lenge det står ubekreftet dato så kan nok den endre seg opp til flere ganger. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Men jeg er utålmodig og sjekket netshop.no og så stod det noen dager etterpå ubekreftet 30.08.2005.. Hvor har du sjekket? Ordrestatus, eller produktinformasjon? Når du har lagt inn en ordre bør du se på ordrestatus. Av og til får netshop varer i flere leveranser med noen dagers mellomrom. Dersom de ventet inn én PC dagen etter du bestilte, vil datoen på produktsiden forskyves da du bestiller...men datoen på ordrestatus (hvis du logger inn på "min konto") vise datoen DU kan forvente å få din PC... Tja, sånn tror iallefall det er. Ubekreftede datoer er iallefall ikke mye å stole på :pe Lenke til kommentar
magicus Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 ok, gikk inn på ordreinfo nå og der stod akkurat det samme: ubekreftet 30.08.05 Hva gjør jeg for å få kanselert ordren? orker ikke vente mer. Tar det lang behandlingstid det og? skal de ha noe gebyr for det?? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ta en telefon, så ordner det seg nok. Og når det ordner seg så bare send en fax/mail hvor du da henviser til personen du pratet med (noter navn, og tidspunkt ca) hvor du da bekrefter at du da har kansellert ordren. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Så lenge det står _ubekreftet_ så kan datoen flyttes til når som helst. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Skjedde akkurat det samme med meg hos MPX. Der ble datoen flyttet fra "bekreftet" 25.08 til "bekreftet" 31.08. Hva er vitsen med bekreftet dato når den flyttes ? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Skjedde akkurat det samme med meg hos MPX. Der ble datoen flyttet fra "bekreftet" 25.08 til "bekreftet" 31.08. Hva er vitsen med bekreftet dato når den flyttes ? Det kan jo være at det partiet som kommer 25. ble solgt ut, slik at de neste som bestiller får varene som kommer i partiet den 31. Hvis butikken får inn 20 eksemlarer av varen den 25, vil de gå til de 20 første som bestiller. Når nummer 21 bestiller, vil det ikke være riktig at det står at varen kommer den 25, da det ikke er flere igjen. Derfor endres datoen til når det neste partiet kommer. I tillegg kan det jo være at de har fått lovnader om at det kommer den 25, men så endrer importør/leverandør det til 31 av en eller annen grunn. Endret 23. august 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Høres ut som en god forklaring. Kanskje Netshop burde informere kundene sine bedre i slike tilfeller Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Høres ut som en god forklaring. Kanskje MPX og Netshop burde informere kundene sine bedre i slike tilfeller Edit: 100 innlegg Endret 23. august 2005 av vitamin2 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Altså, ubekreftet er UBEKREFTET. Dvs "vi aner ikke når varen kommer, men vi har varen i bestilling og den kommer så fort det er mulig". Ubekreftet..det ligger i ordet . At datoen så blir forskjøvet er jo gjerne normalt om det ikke kommer noen varer innen den forrige datoen. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) skjedde med meg hos komplett...jeg gikk bare å slettet ordren tilslutt, siden ingenting var betalt og ingenting var sendt (etter 3 utsettelser fra første forventet dato). Såfremt det ikke fremkommer av bestillingen at dette er noe de bestiller spesielt for deg kan jeg ikke se hvorfor du ikke kan kansellere kjøpet. Du bestiller (les: vil kjøpe) en vare de sier de kanskje får til en bestemt dato...de får den ikke og du finner den ett annet sted, case closed. http://www.netshop.no/aspx/publisher/showa...e.aspx?aid=1245 Copy/paste fra netshop.no's salgsbetingelser: Avbestilling Ved avbestilling bes om å gi beskjed så snart som mulig, på telefon eller via e-post. Så lenge bestillingen ikke er sendt fra Netshop, unngår du gebyr for uavhentede pakker. Endret 23. august 2005 av CrazyD Lenke til kommentar
magicus Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Ok takk for alle svar. Har sjekket produktet de siste dagene og det ser ut som om de forskyver leveringsdatoen med en dag hver dag... Virker som om det er ett salgstriks der de prøver å få det til å se ut som om de snart får varen... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Kva skal dei gjere? Maskinene kjem kanskje neste dag, eller kanskje om ei veke, så leveringsdatoen blir framskutt heile tida. For min del prøver eg å unngå å bestille varer som ikkje er på lager eller har bekrefta leveringstid. Lenke til kommentar
Netshop Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Ok takk for alle svar. Har sjekket produktet de siste dagene og det ser ut som om de forskyver leveringsdatoen med en dag hver dag... Virker som om det er ett salgstriks der de prøver å få det til å se ut som om de snart får varen... Vi opererer ikke med salgstricks på dette, men oppgir forventet leveringsdato ut i fra systemet. Men send en mail du enten på [email protected] eller direkte til meg på [email protected] så skal vi nok kunne gi deg ett mer eksakt svar enn du får her på forumet. Mvh Svenn-Aage, Netshop Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hvis det ikke er en vare jeg bare MÅ ha, så bruker jeg ikke å bestille varer som enten er bekreftet dato på, eller de har varen på lager.. Ubekreftet vil si at det er bingo når varen kommer... Kanskje kommer den, kanskje kommer den ikke.. Er ikke noe netshop driver med.. Slik er det med ALLE webshopper som operer med ubekreftet datoer.. ubekreftet er liksom ja, IKKE bekreftet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå