Gå til innhold

MIST tsunami vannkjølingssett - bra?

Anbefalte innlegg

Lurer på dette vannkjølingssettet, og er ute etter om noen har noe bedre forslag, eller negative utkast å si om dette. Jeg er ute etter et sett til min p4 478.

En annen ting jeg lurer på er hvor lett det er å bygge om et sett til å funke på feks 939 eller andre ting når det blir aktuelt. Er det bare å kjøpe ny cpublock og nipler som passer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vu-caN Skrevet 22/08/2005 : 02:39

En annen ting jeg lurer på er hvor lett det er å bygge om et sett til å funke på feks 939 eller andre ting når det blir aktuelt. Er det bare å kjøpe ny cpublock og nipler som passer?

Ja, når det gjelder fremtidige endringer ser dette veldig greit ut, det går i vanlig 10mm innvendig 13mmOD slanger og nipler (eller 3/8" id -1/2"od som det gjerne omtales som) og da passer det på en rekke andre blokker, radiatorer og pumper ved eventuelle fremtidige endringer, så det er ikke noe problem.

Settet forøvrig kan jeg ikke uttale meg om, har ikke prøvd det. ;)

Lenke til kommentar

Takk for god respons!

Jeg tok en ekstra titt på settet, og kan ikke se at det følger med noe kjølevæske. Er ikke det standard på et komplett sett? Eller er det bare å fylle på med den gamle BW-væska som jeg har tatt vare på?

Lenke til kommentar

He he, jeg ville ikke enganghatt det nye settet i samme rom, som noe fra BW... :p

Neida, men har jo sett noen ganske oppsikstvekkende bilder av den væsken til BW etter en stund, men om det skyldes væsken selv eller annen kjemisk reaksjon pga blokk/pumpe/radiator vet jeg ikke.

Selv ville jeg uansett kjøpt en flaske destilert vann på apoteket (ca 10-15kr), sammen med enten frostvæske til bil, eller en sånn liten flaske med korrosjons hindrende tilsetnings- væske du får til 49Kr eller noe på Microplex/Komplett.

Destilert vann fåes jo også som "batterivann" på bensinstasjoner, men er da litt dyrere. :)

Lenke til kommentar

Det følger med et stoff som du bare skal ha litt av i kjølinga. Resten fyller du på med batterivann.

Har dette settet selv til AMD, det eneste jeg kan trekke det på at radiatoren er litt dårlig. Men er du ikke ute etter den råeste ytelsen så er det et veldig godt valg.

Edit:

Koresjonsveske var det som fulgte med ja.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte dette settet i for litt over ett år siden og godt fornøyd. Frem til da hadde jeg liten erfaring med vannkjøling og valgte nettopp dette settet fordi det inneholdt alt jeg trengte av deler.

Monteringen var grei selv om instruksjonene som fulgte med var noe svake, men der er ikke mye PC erfaring du trenger for å klare dette.

Selv har jeg utvidet settet med en vannblokk for min 6800GT og her i våres monterte jeg inn en ekstra radiator for å ytterligere redusere viftestrøy.

Jeg har ett lian-li PCV-2000 Chassis og har da montert en radiator i front, og en bak. Viftene går så stille at jeg ikke hører de :D

Har overklokket både CPU og GPU og PC'en er 100% stabil.

Lenke til kommentar
Det følger med et stoff som du bare skal ha litt av i kjølinga. Resten fyller du på med batterivann.

Har dette settet selv til AMD, det eneste jeg kan trekke det på at radiatoren er litt dårlig. Men er du ikke ute etter den råeste ytelsen så er det et veldig godt valg.

Edit:

Koresjonsveske var det som fulgte med ja.

Er det noe spesielt du tenker på, når du sier at radiatoren er "litt dårlig"?

Hvis det bare er størrelsen, så er det jo bare å kjøpe et sett med dual-rad...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...