Gå til innhold

"Ny" mobil, ca 1500,- brukt. Hva passer meg?

31137

Anbefalte innlegg

Jobber i militæret, så en mobil som er litt robust og vanntett er et pluss, men ikke noe must(kjøper kanskje en Siemens telefon til 100,- for å bruke i felt).

Bruker malen dere, så får jeg ihvertfall med alle kravene.

Funksjoner:

-Kalender: Viktig!! Trenger en god kalender. Finnes det noe som kan synkroniseres mot PC?

-MMS

-GPRS/WAP/JAVA: Ja takk, men har lite bruk for det.

-Kalkulator: Litt viktig. Liker ikke kalkulatoren på t610'en jeg har nå.

-Spill: Nei, trenger ikke

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Uviktig

-Vekt: Uviktig såfremt den ikke er for enorm.

-Antenne: Integrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": Gjerne

-Design: Må se bra ut!!!

Skjerm:

Trenger ikke touchskjerm

Pris:

Bruker Tele2 Scratch kontant, siden jeg ofte bruker sim-kort fra jobb.

Billigst mulig, gjerne rundt 1500,-

Diverse:

-Kamera: Trenger det egentlig ikke

-Infrarød port/Blåtann (Bluetooth): Dette er en fordel.

-MP3: (Ja/nei): Gjerne

-Radio:(Ja/nei): Gjerne

-Batterilevetid: Bør holde 4-5 dager.

De punktene jeg har fjernet fra malen, er irelevante for meg, altså ikke noe jeg har bruk for.

Bruksområder: Stort sett ringing, sms, en og annen MMS. Eller bruker jeg telefonen som kalender og kalkulator.

Altså jeg trenger ikke noe fancy greier, men batteritid, god kalender og greit design er ting som jeg tenker på.

Edit: Muligheter for SymbianOS virker genialt. Da får jeg tilpasset telefonen slik jeg vil ha den. Kan strekke meg litt i pris for en slik telefon!!!

Edit 2: Alarm er faktisk en viktig ting. Trenger en skikkelig alarm/vekkerklokke!!

Endret av 31137
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Robuste telefoner: Siemens M65, eller M75 (har MP3, minnekortmuligheter, bedre (men mindre skjerm), bedre kamera, bluetooth+++).

Symbian-telefoner: Nokia 3230 (mono MP3, stereo FM-radio, minnekort, bra kamera), Nokia 6630 (stereo MP3, minnekort, bra kamera, 3G, EDGE, raskere enn 3230, men kanskje dyrere), Siemens SX1 (begynner å bli utdatert nå, men den når opp til kravene dine, også ganske billig).

Det som er synd, er at de fleste telefonene nevnt over, er store og har ikke fullt så bra batterilevetid, kan ellers anbefale K750i (liten, bra batterilevetid, minnekort, radio. MP3, meget bra kamera), men den har hverken Symbian, og den er heller ikke så billig.

Lenke til kommentar
Robuste telefoner: Siemens M65, eller M75 (har MP3, minnekortmuligheter, bedre (men mindre skjerm), bedre kamera, bluetooth+++).

Symbian-telefoner: Nokia 3230 (mono MP3, stereo FM-radio, minnekort, bra kamera), Nokia 6630 (stereo MP3, minnekort, bra kamera, 3G, EDGE, raskere enn 3230, men kanskje dyrere), Siemens SX1 (begynner å bli utdatert nå, men den når opp til kravene dine, også ganske billig).

Det som er synd, er at de fleste telefonene nevnt over, er store og har ikke fullt så bra batterilevetid, kan ellers anbefale K750i (liten, bra batterilevetid, minnekort, radio. MP3, meget bra kamera), men den har hverken Symbian, og den er heller ikke så billig.

Har skaffet meg en back-up telefon, så trenger ikke den mest robuste telefonen. Tenker litt på Qtek også. Bl.a. 8010.

Hva tror dere om den?

Siemens SX1 er en mobil som passer meg når det gjelder pris og funksjoner, men den virker håpløs å bruke mtp tastatur.!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...