Gå til innhold

Stoltenbergs skitne og udemokratiske spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis Ap vinner valget regner jeg med at Jagland sikler for utenriksminister posten. Noe han fortjener etter sin palestiner-vennlige uttalelser.

Skal godt gjøres når Stoltenberg dolket mannen i ryggen og SP ikke vil ha han i regjering. Jeg tviler på at Stoltenberg vil stå noe særlig hard på å beholde Jagland. Har ikke inntrykk av at Jens er noe særlig støttendes overfor andre, med mindre han tjener på det selv da.

Lenke til kommentar
At FrP vingler har han helt rett i. De gikk senest imot et lovforslag de selv hadde fremmet. Vinglingen er det største problemet til FrP politisk, samtidig som det er hovedgrunnen til at de har så mange velgere.

For noe forbannet vås. Frp vingler ikke i noen større grad enn andre partier. AP, f.eks., ombestemte seg jo tre til fem ganger når de skulle uttale seg om forslaget til ny åndsversklov.

Siden du snakker om udemokratiske holdninger.

Ta en titt her .

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288152

Jeg ser ikke helt hvor man oppfordrer folk til å stemme på noen man er uenig med fordi de har et klart regjeringsalternativ?

Lenke til kommentar
34,6 prosent på meningsmåling

(26.08.2005)

Ap når sitt høyeste resultat siden mai 2000 med 34,6 prosent på denne ukens partibarometer fra Opinion i Aftenposten. -

Ja, dette er jo ikke rart. SV skremmer jo vekk velgerene sine til AP hver gang Halvorsen og Djupedal åpner munnen. Men dette hadde nok Stoltenberg forutsett, er jo ikke for ingenting mannen leker den beskyttende engel overfor SV. På den måten rakker han ned på SV samtidig som han selv fremstår som en beskyttende "pappa". Utspekulert og ganske enkelt genialt. Fortsetter veksten så trenger snart ikke AP bry seg om noe regjeringssamrbeid, da danner de regjering alene. SV er blitt utspilt.

Det er jo også tydelig at AP ikke vil tillate SV noe særlig innflytelse, de har påpekt i flere saker at der vil ikke AP rikke en tomme. SV sitter naken tilbake uten evne til å forsvare seg. For faktum er at AP angriper SV gjevnlig, mens SV vender kinnet til.

Hele valgkampen til AP viser kynisme, dobbeltmoral, løgn, svartmaling og slag under beltestedet. Jeg trodde SV var de virkelig maktkåte, men det er tydeligvis at AP går de en høy gang. Å stemme på en mann som Jens Stoltenberg ville ikke falle meg inn selv om partiprogrammet hadde passet meg 100%. Det er ikke for meg mulig å ha tillit til en som driver på slik han gjør.

Lenke til kommentar
Hele valgkampen til AP viser kynisme, dobbeltmoral, løgn, svartmaling og slag under beltestedet.

Det er du som driver med svartmaling når du sier slikt. AP's valgkamp har ikke vært noe "værre" enn de andre partienes. Kanskje ville du heller sett at det blå regjeringsalternativet lå bedre ann? :roll:

Lenke til kommentar
Hvis Ap vinner valget regner jeg med at Jagland sikler for utenriksminister posten. Noe han fortjener etter sin palestiner-vennlige uttalelser.

Skal godt gjøres når Stoltenberg dolket mannen i ryggen og SP ikke vil ha han i regjering. Jeg tviler på at Stoltenberg vil stå noe særlig hard på å beholde Jagland. Har ikke inntrykk av at Jens er noe særlig støttendes overfor andre, med mindre han tjener på det selv da.

Skjønner ikke helt hvor du har hele den Jens er en syk ond mann holdningen din fra. Men tror ikke Jagland kommer til å bli utenriksminister jeg heller. Selv om man så definitivt er rette mann for oppgaven. Men Jens tjener jo selv på å ha en god utenriksminister.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
SP er tross alt en god del større enn venstre også da.

Tja, det er nok ikke akkurat det. De fikk 41000 flere stemmer, noe som gjorde de 1,7% større. Det er ikke "en god del støre". Eneste grunnen til at partiet fikk 8 flere mandater er at Venstre kom 0,1% (!)under sperregrensen. Enda en faktor som gjør at demokratiet vårt ikke altid er så demokratisk.

Snakker om hvordan de ligger ann nå. Dessuten når partiene bare har noen få prosent hver så blir det jo stor forskjell om et av de har noen få prosent fler stemmer. Men uansett, det var dumt at ikke venstre var representert.

Lenke til kommentar
Det er jo også tydelig at AP ikke vil tillate SV noe særlig innflytelse.

Om så er blir det jo bare en fortsettelse på det vi har i dag, der krf har statsministeren og sitter og svelger alle kamelene som Høyre kommer med, bare for posisjonene sine :D

Kan kjapt nevne røykeloven og kontantstøtte, sa du kameler? KRF har nå fått gjennomslag for en del saker.

Lenke til kommentar
Hele valgkampen til AP viser kynisme, dobbeltmoral, løgn, svartmaling og slag under beltestedet.

Det er du som driver med svartmaling når du sier slikt. AP's valgkamp har ikke vært noe "værre" enn de andre partienes.

Så har jeg jo begrunnet hvorfor jeg mener slikt. Du kan jo prøve å angripe argumentene mine fremfor å komme til en slik feilaktig konklusjon. Kan gjerne gi deg en oppsummering av svarmaling til andre partier hvis du vil, men ingen slår AP i denne valgkampen. Partiet er blitt langt mindre spiselig etter at Jens med VG startet sin ufine kamanje mot Jagland.

Kanskje ville du heller sett at det blå regjeringsalternativet lå bedre ann?

Spar meg for ditt dårlige forsøk på å angripe min integritet. Hold deg til saken og gå på argumentene mine, ikke meg. :)

Skjønner ikke helt hvor du har hele den Jens er en syk ond mann holdningen din fra.

Når man har fulgt med i noen år, så får man sine inntrykk. Og jeg har nå forklart hvor dette inntrykket stammer fra tidligere i tråden, hva var det du ikke skjønte med det? For ordens skyld ser jeg ikke på Jens som en ond mann, ikke syk heller. Det er dine ord.

Men Jens tjener jo selv på å ha en god utenriksminister.

Jens tjener ikke på å ha en utenriksminister som sier det folk trenger å høre og ikke det de vil høre. Han tjener ikke på å krangle med SP om dette, finnes nok av andre saker å krangle om.

Lenke til kommentar
Det er jo også tydelig at AP ikke vil tillate SV noe særlig innflytelse.

Om så er blir det jo bare en fortsettelse på det vi har i dag, der krf har statsministeren og sitter og svelger alle kamelene som Høyre kommer med, bare for posisjonene sine :D

Kan kjapt nevne røykeloven og kontantstøtte, sa du kameler? KRF har nå fått gjennomslag for en del saker.

Fra tidligere:

Hvis Jens blir statsminister så er det bare en mann han vil ha i tankene til utenriksminister-posten.

Til quoten:

Kontantstøtten er ikke bare krf sin sak selv om de har grabbet til seg kredit for den. De har sittet i en mindretallsregjering, og hadde ikke fått medord for saker som ikke er fornuftig.

Hvis man hadde visst noe om røykeloven og dens opprinnelse, hadde man for lenge siden skjønt at krf ikke har eller hadde noe med utformingen av den loven å gjøre.

Lenke til kommentar

Kontantstøtten er ikke bare krf sin sak selv om de har grabbet til seg kredit for den. De har sittet i en mindretallsregjering, og hadde ikke fått medord for saker som ikke er fornuftig.

De har demret opp om det som for KRF er "moralsk viktige saker" (forhindret kjønnsnøytral ekteskapslov, la homofile få bli vurdert som adoptivforeldre o.l), og kontantstøtten var det KRF som sto på for og fikk på dagsorden. Bondevik er en genial mann når det kommer til å få partier til å samarbeide.

Hvis man hadde visst noe om røykeloven og dens opprinnelse, hadde man for lenge siden skjønt at krf ikke har eller hadde noe med utformingen av den loven å gjøre.

Opprinnnelsen til røykeloven er jo ønske fra arbeiderene. Etter høring så ble den utarbeidet av fagkompetene mennesker. Dagfinn Høybråthen som helseminister sørget for å få gjennomført den og stod på for å få Stortingets støtte. Alt som har med utforming av røykeloven og gjennomføringen av den har vært Høybråthens ansvar, uavhengig av hvem som kom på ideen og ønsket den i første omgang. Det er noe man ikke kan ta æren fra Høybråthen om.

Lenke til kommentar

Jagland har problemer.... Rød/Grønne samarbeidspartnere som Sp og SV nekter ham å snakke om EU, for det skal vi ikke ha noe av... Demokrati i et sosialistisk nøtteskall det...

Enten mener du hva vi mener eller så mener du ingenting.... Og da kommer vi å tar deg.... Væpnet revolusjon og/eller drep flere studenter.... Ta en tanks og kjør over dem....

Enten er du en like stor taper som det vi er uten ambisjoner i det hele tatt, eller så tar vi for rotta på deg...

Eneste skatteletten vi kan forvente med Stoltenberg som statssjef er øket fradrag for fagforeningskontigenten....

Lurer på hvorfor? Antagelig er det bare LO medlemmer som er smarte nok til å være medlemmer av AP....

Eller for å si det på en annen måte.... Antagelig er det bare AP som er så tjukke i hodet at de selger sjela si for billige stemmer...

SV er imidlertid enda verre.... Hvor billig er det mulig å bli liksom????

Lenke til kommentar

Unnskyld alle.... Var selvsagt satt litt på spissen det....

Stemmer SV jeg selvsagt.... Mindre jobb og mere penger, alle rettigheter og ingen plikter....

Kristin Halvorsen er bare rå!!!

Dessuten er det viktig for meg at homser får adoptere småbarn på lik linje med alle andre som har lyst på et kjæledyr, og at vi skal utvide kvinnens rett til å ta rotta på resultatet av en heisatur de ikke husker alt for mye av... (Er jo ikke alle forunt å komme på såkalte abortpiller allerede dagen etter, så de burde jo få noen måneder på seg!)

Dessuten, i likestillingens navn... Det er jo tross alt kvinnens kropp og bare mannens lommebok vi her snakker om.... Rett skal være rett!

Og om noen fremdeles mot formodning skulle være i tvil om disse tingene, så ta det med stor ro... De demokratiske rød/grønne har som vanlig allerede bestemt oss...

Lenke til kommentar

Høyst personlig synes jeg at AP og LO får "samrå" seg så mye de vil, så lenge det foregår i all offentlighet. Så får LO-medlemmene vurdere hva de synes om det og melde seg ut hvis de mener det er galt.

Det er bedre at vi får bindingene fram i lyset slik at velgerne vet hva de stemmer på enn at de foregår bak lukkede dører slik AP og LO alltid har gjort. Det gjelder enten det er AP-LO, FrP-Rederforbundet eller SP-Bondelaget. Bindingene og ytelsene får være offentlige. Så får det være pressens jobb å avdekke gjenytelser slik det har skjedd i FrP-saken.

Et kanskje vanskeligere problem er personlige bindinger. Politikere er ikke nøytrale. Det er ingen vits i at de later som. Mitt personlige favoritteksempel er dette: Venstre har programfestet satsingen på og tilretteleggingen for småbedrifter og oppstarter i næringslivet. Allikevel går deres samferdselsminister og tidligere NetCom-sjef Skogsholm første gangen prinsippene står til test og overprøver sine egne fagfolk og egenhendig godtar anken fra Telenor mot denne Robert et eller annet som ville selge billige SMS over Telenors nett, med begrunnelsen "Dette vil svekke Telenors konkurransekraft og gjøre det vanskelig å sette opp prisene igjen senere!"

Men igjen, de får vise sin politikk i praksis, og så får folk stemme deretter. Venstre mistet min stemme ved et par valg på grunn av historier som den over. At de nå allikevel får min, skyldes at de tross alt står mine grunnprinsipper nær.

Litt OT, det siste der. Beklager.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...