Gå til innhold

Stoltenbergs skitne og udemokratiske spill

Anbefalte innlegg

Jeg ser på Valgredaksjon EN 15.08.05 på NRKs Nett-TV nå, der Hagen og Stoltenberg har debatt.

Noe som blir dratt ut til det kjedsommelige er hvordan Stoltenberg bruker uenigheten på borgerlig side som argument for å stemme sosialistisk.

Er jeg den eneste som ikke ser sammenhengen? Mener Stoltenberg at jeg skal stemme imot min egen overbevisning fordi sosialistene muligens har et klarere regjeringsalternativ? Hvor er logikken?

Dette viser vel bare Stoltenbergs udemokratiske holdninger.

En annen ting jeg biter meg merke i er hvordan Stoltenberg prøver seg på en Bush, og snakker om Frps "vingling" og hvordan Frp stadig ombestemmer seg. Det kommer altså fra partiet som vel ombestemte seg tre eller fire ganger når de skulle bestemme hvordan partiet ville forholde seg til det nå forkastede forslaget til ny åndsverkslov.

Et annet eksempel på Aps fantastiske støe kurs er når de er for å heve tollgrensa, men stemmer mot forslaget.

I samme debatt skryter også Stoltenberg over hvordan Ap vil gå inn for å bruke mer av oljefondet...

Kan man ta Stoltenberg alvorlig etter slike utspill? Og mener han virkelig at man skal stemme mot sin overbevisning fordi det andre alternativet kanskje er klarere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stoltenber er og forblir en av de dyktigste politikerene, og en av de mektigste. Han ambisjoner er tydelige og han gjør det som må til. Hvordan Jagland ble skvist ut er bare et eksempel på det.

Mannen er for meg en utspekulert og kynisk person og en av de mest urederlige som er å finne. Jeg har null tillit til den mannen og hans nærmeste støttespillere. Han er den største "spilleren" av dem alle.

Han er i så måte det motsatte av kvinnen han planlegger å regjere med. Halvorsen er ikke så dyktig som Stoltenberg, men i det minste så virker hun som om hun virkelig ønsker å gjøre Norge til et bedre land å leve i.

Halvorsen har det i hjerte, men ikke så mye i hodet. Stoltenberg har det i hodet, men ikke i hjertet. Således er de et perfekt par.

Gjør oppmerksom at inntrykket er kun gjennom media, så jeg kan så absolutt ta feil. Men den mannen får hårende på ryggen min til å reise seg. Håper virkelig jeg tar feil om han.

Lenke til kommentar
Noe som blir dratt ut til det kjedsommelige er hvordan Stoltenberg bruker uenigheten på borgerlig side som argument for å stemme sosialistisk.

Dette sier jeg ikke for å provosere, men det samme gjør jo de borgerlige partiene. "Stem for fortsatt fremgang, eller et sosialistisk eksperiment" lyder det fra den kanten.

Lenke til kommentar
Mener Stoltenberg at jeg skal stemme imot min egen overbevisning fordi sosialistene muligens har et klarere regjeringsalternativ? Hvor er logikken?

Muligens et klarere regjeringsalternativ?

... uansett ...

Jeg tror Jens Stoltenberg, som alle andre politikere, vil at du skal stemme på det partiet som passer best for deg. Jens og de andre vil selvfølgelig reklamere og proklamere over en lav sko i favør sin politikk. Men både Jens og de andre vil at du skal stemme på det partiet som passer best for deg.

Mannen er for meg en utspekulert og kynisk person og en av de mest urederlige som er å finne. Jeg har null tillit til den mannen og hans nærmeste støttespillere.

For meg høres denne beskrivelsen ut som Erna Solberg. Rett ned til siste bokstav. :D

Lenke til kommentar

Dette sier jeg ikke for å provosere, men det samme gjør jo de borgerlige partiene. "Stem for fortsatt fremgang, eller et sosialistisk eksperiment" lyder det fra den kanten.

En aldri så liten forskjell er at de borgerlige snakker om politikken, at man skal stemme på de borgerlige partiene for den politikken de fører. Stoltenberg snakker derimot om at man skal stemme sosialistisk fordi de borgerlige visstnok ikke klarer å bli enige seg imellom.

Lenke til kommentar

Det koker ned til definisjoner. Når Stoltenberg påstår at de borgerlige partiene ikke klarer å bli enige seg imellom, da mener han jo selvsagt at de ikke blir enige om politikken. I tillegg har man fra sosialistisk side pekt på usikkerheten rundt hvem som er de borgerlige partienes statsministerkandidat.

Uansett - jeg angrer på at jeg initierte denne debatten.

Lenke til kommentar

En aldri så liten forskjell er at de borgerlige snakker om politikken, at man skal stemme på de borgerlige partiene for den politikken de fører. Stoltenberg snakker derimot om at man skal stemme sosialistisk fordi de borgerlige visstnok ikke klarer å bli enige seg imellom.

Ehm. De borgerlige har jo mast kontinuerlig om hvor UENIG de SOSIALISTISKE partiene er, særlig i UTENRIKSPOLITIKKEN! Og at man derfor har måttet stemme borgerlig.

Forsåvidt så synes jeg Stoltenberg er en slesk satan :mrgreen:

Lenke til kommentar
Jeg skrev feil. Han vil ikke ha skattelette til de som har mye fra før. Han må jo da mene at lærere og sykepleiere har mye.

Nei, for en selvmotsigende fjott Stoltenberg er.

Har Stoltenberg nevnt noe om lærere og sykepleiere?

Nei, Stoltenberg vil, slik som SV, ikke føre skattelette til de som har mye fra før av..Og nei, det er ikke lærere og sykepleiere det først og fremst dreier seg om.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Blir ikke de å tape på en sosialistisk regjering, mener du? Får de ikke høyere skatt?

Uansett, jeg ser på debatt mellom SV-Halvorsen og H-Foss nå. Utrolig hvordan Halvorsen ikke klarer å svare på hvordan de har tenkt til å holde renta på et lavt nivå. På direkte spørsmål om SV og renta begynte hun å snakke om skole...

Halvorsen ble overkjørt av Høybråten, og hun blir overkjørt av Foss.

Lenke til kommentar

Det mener du nok på grunn av at du ikke liker SVs politikk..

Men uansett, hva er det du mener? At det blir å tape på en sosialistisk regjering?

AP og SV vil ikke at de rikeste skal få skattelette! Det har jeg nå prøvd å fått fram i mine to foregående innlegg.. Mener du det er galt? Jeg forstår ikke helt hva du prøver å si her..

Ikke skattelette, mere skatt! Skjønner?

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar
Det aller mest utrolige er å høre hva AP og venstresiden nå har tenkt å gjøre noe med som de aldri gjorde når de satt i regjering :)

Eldreomsorg, barnehager, you name it.... Stoltenberg er patetisk...

Hæ? Forklar...

:)

Tror jeg ikke at jeg orker, men mye har blitt glemt bare på få år... For de som ikke er gamle nok til å ha opplevd AP i regjering selv finnes det mye lesestoff på området....

Lenke til kommentar
AP og SV vil ikke at de rikeste skal få skattelette! Det har jeg nå prøvd å fått fram i mine to foregående innlegg.. Mener du det er galt?

En lærer er ikke rik. En sykepleier er ikke rik. Men Stoltenberg vil gi dem høyere skatt, vil han ikke?

Get it?

Dessuten, hvis du skatter de rike for tung så blir det mindre fart i næringslivet, noe som fører til færre arbeidsplasser og høyere rente, osv.

Da Halvorsen skulle diskutere med Foss i dag så prøvde Foss stadig vekk å få Halvorsen til å svare på hva hun hadde å si til at SVs politikk ville føre til høyere rente, men hun bare snakket seg bort fra det med pisspreik om hvor viktig det er med utdannelse(!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...