norpheus Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Siste månedene nå har jeg hatt et veldig irriterendes problem. Mens jeg spiller WoW har jeg plutselig fått enten vpu-recovery (da kan jeg som regel spille vidre) eller svart skjerm (da må jeg restarte), dette skjer totalt tilfeldig, men siste ukene har det skjedd så ofte at det er uspillbart! Jeg har prøvd å formatere, dette hadde ingen effekt. Jeg har prøvd et annet skjermkort, dette hadde heller ingen effekt. Jeg kjørte for en stund siden memtest86, denne viste ingen feil (skal kjøre ny test i morra) Jeg har også prøvd å reinstallere WoW og spille uten addons, da fikk jeg spilt litt lenger, men siden symptomene skjer tilfeldig kan jeg ikke med sikkerhet si om dette hadde noe effekt. Jeg får også blackscreen og vpu-rec i CS 1,6 og CS:SS (har faktisk ikke spilt andre spill i det siste, hehe). I Windows har maskinen vært fjellstabil som alltid, det er kun i spill dette skjer. Jeg har også kjørt en 6 timers 3dmark03 loop uten noen feil. Jeg er helt blank på hva som kan være feilen. Er det noen som har noe peiling på hvor feilen kan ligge? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det kan tyde på at skjermkortet er problemet. VPU Recovery er ihvertfall Atis sikkerhetsfunksjon som skrur av 3D-rendring hvis skjermkortet blir ustabilt, hvis jeg ikke tar helt feil. VPU Recovery kan i noen tilfeller kræsje et spill og gi denne advarselen uten at det er noe problem. Prøv derfor å deaktivere VPU Recovery i avanserte skjerminnstillinger (i Catalyst-innstillingene) Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Deaktivering av Vpu-recovery fører bare til at pc'en fryser helt hver gang uten å kunne komme seg igang igjen. Dessuten siste tiden har jeg ikke hatt noe vpu-recovery, derimot kun "blackscreen". Jeg har som sagt over prøvd et annet skjermkort som jeg veit funker, med samme resultat. Jeg har også prøvd med en borvifte ståendes å blåse inn i kabinettet for å være sikker på at varme ikke er årsaken, noe det heller ikke er. Det kan umulig være skjermkort, minne tror jeg heller ikke det er. Er det mulig at det er chipsettet som kødder? (usikker på hvordan et A64 hovedkort er bygd opp). Eller er det mulig at cpu'en er problemet? Takker for alle svar, umulig å finne ut av detta problemet Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hvis du har 9500pro som det står i signaturen din, kan du prøve å sette AGP-hastighet til 4X, og/eller skru av AGP fast write. Videre ville jeg lastet ned og brent ut Ultimate Boot Disc (Google) som du starter maskinen med. Den inneholder drøssevis av testprogrammer, deriblant memtest for å teste RAM og Prime95 for å teste CPU. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Jeg har faktisk Ultimate bootdisk liggendes som iso fil her. Skal prøve det du foreslår i morra, da har jeg mest sannsynlig tid. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 (endret) wtf? dobbelpost? Endret 22. august 2005 av norpheus Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Kan høres ut som et hovedkort som er defekt.... Men skal ikke bastant påstå det da Har i hvertfall sjøl opplevd at når di syptomene foreligger så har hovedkort vært defekt... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Er nettopp dette jeg har tenkt på jeg også. Skjermkortet i seg selv funker jo fint og rambrikkene har ingen feil. Da må feilen ligge på hovedkortet. Kanskje det er varme pga passiv kjøling. Skal ta en titt på om kjøleren sitter som den skal osv, og kjøre noen tester og sjekke temp under load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå