crapgame Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Tenker på å bestille Filmer fra Play.com, men siden jeg tenker på å bestille for rundt 1000kr koster det vel litt i toll, moms osv. hva er reglene på det? Hvor lang leveringstid er det? noe annet som er kjekt å vite? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det er så vidt jeg vet ikke toll på filmer, men du må legge til 25% moms. Leveringstid fra Play er alt fra 4 dager til 3 uker. Normalt 7-10 dager. Hvis du bestiller flere filmer hvor hver enkelt koster under 200,-, splitter Play opp bestillingen slik at du ikke behøver å betale moms. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Som bobafett skriver, ikke toll på dvder, men 25% mva for forsendelser som koster over NOK200. I tillegg kommer Postens (eller andre fraktører, ikke aktuelt med Play) fortollingsgebyr på 72(?)kr per forsendelse. Igjen, som bobafett skriver, hvis du bestiller mange titler hos Play sender de hver tittel for seg, som er en fordel så lenge titlene er under mva-grensa. Er det derimot flere titler som er over 200-grensa er det en ulempe, da du får flere fortollingsgebyr. Da kan det lønne seg å bestille fra f.eks. amazon.co.uk i stedet (de har ikke fri frakt, men de trekker fra 17,5% britisk mva [VAT] på ting de sender ut av EU), der du (normalt) får alt du bestiller på en gang sendt i en pakke, og derfor kun får et gebyr hvis pakken er over mva-grensa. Lenke til kommentar
Thoth Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Du kan jo prøve noen australske butikker også. Det er ofte mye billigere der og mange av filmene er kodet for sone 2 i tillegg til 4. Noen har også norsk tekst. Atlantic DVD EzyDVD Husk at prisene er i australske dollar og se på internasjonal pris. På Michael D's Regionn 4 DVD Info Page finner du reviews og info om hvilke soner filmene er kodet for etc. etc. etc. Forsendelsen pleier ikke å ta mer enn en uke. Når det gjelder Play.com så pleier filmer under 200,- å ta 3-4 dager før de er hos meg i Oslo Et annet alternativ til Play.com er DVD.CO.UK De blir ofte billigere enn Play selv om det er frakt i tillegg. Endret 27. august 2005 av Thoth Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Bestill film fra www.cdwow.com, Knusebillig, og gratis frakt Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg handler hos bl.a. Play.com og CDwow, og sistnevnte er faktisk like raske som Play.com (for min del). Bra priser, ja, og de hadde Röyksopps nyeste album i spec. edition når jeg ikke fant det andre steder, til en uslåelig pris. Det tok vel 4 dager fra jeg bestilte det til det lå i postkassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå