knutjoha Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Skulle partisjonere en splitter ny IBM Deskstar 82,3 Gb HDD i Fdisk... Startet opp med en god gammel Win98 oppstartsdiskett, og kjørte i gang fdisk for å partisjonere! MEN!!!!!! Den viste harddisken som en 12,993 Mb HDD, ikke 82,3000 noe som bekymrer meg litt... Skal legge inn Win XP på denne... trenger jeg å partisjonere før jeg egentlig legger inn XP, eller kan OSet fixe dette sjøl?? (har hørt noe sånn..) Takker for alle svar.. Mvh Knut J [ Denne Melding var redigert av: knutjoha på 2002-08-08 17:07 ] Lenke til kommentar
HWE Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Skyldes vel at fdisk ikke støtter så store disker. Skjedde det samme når en kamerat skulle partisjonere en 120gb ibm disk. Bare lag en partisjon, og kjør partition magic til å gjøre resten når du har installert windows. H.W.E. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 fdisk takler ikke større disker enn 64GB. fdisk tror disken er X-64GB. Der X= størrelsen på disken din. Det er derfor den så ut som 13GB. Boot heller fra CD'n. Både Win2000- og XP- CD'n kan partisjonere disker. Da vil du se hele størrelsen på disken. Lenke til kommentar
RedScorpion Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Dette skyldes en bug i fdisk. Størrelsen på disken blir vist riktig inntil 64 GB. En oppdatert versjon kan lastes ned her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q263044 Andre alternativer er å bruke en oppstartsdiskett laget på en maskin som kjører Windows ME, kopiere fdisk.exe fra en som har ME, eller bruke Partition Magic -evt i DOS via "rescue boot disks" du kan lage med det. Hvis du har satt den inn og fortsatt kjører XP/2000 på primærdisken kan du vel bare partisjonere den derfra? Eller du kan gjøre som Simen1 sa...og se om du finner ut av det :smile: -RS Lenke til kommentar
knutjoha Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Okay! Kjørte opp boot fra CDen (wXPpro) og der fikk jeg opp hele disken!!! Partisjonerete og formaterte derfra.. Takker for alle svar! Mvh Knut J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå