Gå til innhold

Klikka skjermkort? Need help!

Shaper^

Anbefalte innlegg

Har et GeForce FX 5950Ultra GS kort fra Gainward som har fungert helt utmerket de siste måndene :)

Kjøpte det vel for godt over 7 eller 8 månder siden og har vært med meg i gode og onde tider :p

Men så var det slik nå at, plutselig når jeg spiller, så virker det som om skjermkortet går i "spare modus", mister all av FPS'en liksom, går fra 60FPS i WoW til 10-16 :S

Hadde 35FPS i "GT Legends Demo", så fikk jeg plutselig 4-5..

Vet ikke hvorfor dette skjer, har nyeste GFX-drivere, Direct X 9.0c og alt det..

Fannt hermed ut at hvis jeg restarter pcen, så funker GFX-kortet utmerket.. Det som er er at det er ukjennt hvor lenge det vil funke, har hatt pcen på i 5 dager uten RS, da har d funka, men når jeg har hatt den av en liten stund og skrur den på så tar det ikke så lang tid før det klikker igjen..

Men er en ting til, det er når jeg trykker på Restart i Windows, så gjør den det den skal og restarter, men det blir plutselig så stille i rommet, så ser jeg at lysene fra viftene har slokka, og viftene står stille.. Dette syns jeg er VELDIG rart, og vet ikke hva jeg burde gjøre for å fikse dette..

Er jo selvfølgelig ikke alltid skjermkortet failer når det skal reboote eller når jeg skal spille med det, så det er jo en periodisk feil, noe jeg hadde på ei ram brikke på et skjermkort før og det var et rent helvette å få det på garantien for jeg måtte ha masse beviser, dvs bilder.

Vurderer å sende mail til nVIDIA og spørre dem personlig om dette her..

Men tenkte jeg skulle spørre her først og se om det var noen som hadde noen tips til hva jeg kan prøve å gjøre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU'en er helt fin, det er bare viftene på skermkortet som klikker under oppstart, og dette hender ikke alltid, PSU'en min er en 400W NorthQ og den leverer det den skal, alt ligger stabilt og det har aldri vært noe klikk med dette før.. Når PC'en kan stå på 5 dager i strekk, og laste og spille osv uten problemer så er det neppe PSU'en.. Det er jo en periodisk feil dette, og jeg syns det er rart at den er så tilfeldig..

Viftene på skjermkortet har vært støvsugd og blåst ut av etter hvert LAN jeg har kommet hjem fra for å forhindre det at viftene sliter seg ut.. Så det har ikke mye med støv å gjøre..

Sendte mail til Gainward i Sverige for å se om jeg kan få noen svar, venter på tilbakemail nå :)

Lenke til kommentar

Tar jo støvsugeren respektabelt langt vekk i fra viftene da..

Uansett så er det umulig det, for skjermkortet klikker på ytelse og, og dette har ikkenoe med viftene å gjøre..

Sendte mail til Gainward, fikk svar i dag da.. "Gainward Nordics support will be closed until 2005-08-22 due to Vacation."

Stod værken mer eller mindre.. :S

Er jo faktisk den 22 i dag da..

Får prøve å sende mailen igjen da :)

Lenke til kommentar

Skjermkortet klikka netopp, og jeg tenkte at da var det genialt å ta en 3DMark 03 før restart..

Pleide å få rundt 6500 med uklokka kort..

Men derimot fikk jeg 1996 3DMarks!

Syns at 1996 3DMarks i 2003 versjonen er jæææævlig lite..!!

TVILER På at dette er viftene eller PSU'en sin skyld..

Noen tips eller? :(

Specs, AMD Athlon 2800+ 2083MHz, 1024MB 400MHz DDR-RAM, GeForce FX5950U

Se vedlagt bilde for proof...

post-23-1124719629_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har ikke det nei, men tenkte jeg skulle formatere veldig snart.. Får håpe det hjelper...

Men er jo og i tillegg veldig rart at 3DMarken skulle være så dårlig etter det har klikka, når den er helt fin så har jeg en 3DMark score tett opptill 7000 uten klokk..

Den klikker bare sånn av og til.. Og vet ikke hva det er !!!

Har nyeste drivere på alt som er..

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar

Altså hvis det er PSU'n som tuller, prøv og koble fra alt av tull som ikke er nødvendig, sånn som neon osv.!

Se om det blir noe bedere?

Prøv og instaler drivere på nytt, husk og disable Anti Virus mens du instalerer dem.

Kanskje du har spyware? (Tviler på at det øderlegger)

Bruk disse prog:

Microsoft Anti-Spyware (BETA)

Spybot Search And Destroy

Lenke til kommentar
Altså hvis det er PSU'n som tuller, prøv og koble fra alt av tull som ikke er nødvendig, sånn som neon osv.!

Se om det blir noe bedere?

Prøv og instaler drivere på nytt, husk og disable Anti Virus mens du instalerer dem.

Kanskje du har spyware? (Tviler på at det øderlegger)

Bruk disse prog:

Microsoft Anti-Spyware (BETA)

Spybot Search And Destroy

Altså PSU'en er det ikke! Har kopla ut alt av unødige disker, cd rommer, sammt lys og neon..

Spyware har jeg heller ikke, har sjekka for det før og sjekka tidligere i dag..

Det jeg tenkte jeg skulle prøve var å formatere pcen i kveld eller noe for å se om ting ble bedre enn det det er nå..

Men jeg mener på at det er noe bøgg med skjermkortet jeg.. For viftene skal ikke stoppe opp under boot :( Alltid på samme plass og..

Men jeg får trøkke litt i kveld ;) hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...