Gå til innhold

Bitspower eller Zalman?

Hallomann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bitspower er billigere og kobber finnene bølger seg slik at det blir større overflate, dette skal i teorien gi bedre kjøling enn Zalman sin (Som har rette finner). Enkelte mener derimot at disse bølgene forutsaker mer luftstøy. Selv har jeg Bitspower og er godt fornøyd, har en 3500+ clawhammer som kjører på 2.52ghz, har stilt viften slik at CPU-en ikke overstiger 50c (og det gjør den ikke).

Ser at du (Hallomann) kjører din 3500+ på 2.6ghz, hvilken innstillinger kjører du på? :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302754&cks=PRL

Jeg er usikker på om den er bedre eller ikke, men den veier mye mindre. Derfor jeg jeg valgte den fremfor den du linket til.

Men ivertfall, jeg har en AMD Athlon -64bit 3500 "Venice", og med den vifta på minimum fart ligger den på 35 grader Load. Og ca 29 grader Idle. Nå for tiden har jeg plugget ut vifta, og med bare ribba ligger den på 50 grader idle.

Den er også nesten lydløs, så den passer perfekt inn i en stuepc eller andre maskiner som skal være lydløse. Kjøler bra med elementene rundt seg gjør den også.

Lenke til kommentar

XP120 kjøler nok bedre enn 90 verisjonen, noe som er logisk. Ulempen er at den er langt tyngre enn "lillebroren".

Har selv en Zalman CNPs7700-cu, og den gjør jobben sykt bra.

P4C 3.0 @ 3.5

-Lydløs

-120 vifte

-28 grader idle

-38-40 grader load

-Justerbar vifte styring

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med Bitspower i mitt oppsett. Har uansett harddisker og andre vifter som surrer høyere, så jeg merker ikke noe til denne.

Jeg har også hørt at kobberfinnene på Bitspower skaper noe mer luftturbulens (støy), men også at Zalman har en tendens til å snurre ujevnt eller noe, så denne gir fra seg en during. Kjølings-messig er det vel ikke store forskjellen mellom de to, så jeg kjøpte Bitspower til en billigere penge med god samvittighet og har ikke angret.

Edit:

Winchester @ 260*10, vcore 1,55v

Idle, med CnQ aktivert (260*5): 33-35 grader.

Full load (Prime95, spilling): 52-55 grader

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...