PatSharpX Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) En venn av meg jump startet sin psu uten å ha koblet fra skjermkortet. Skjermkortet var koblet til hk og til strømmen. Det kom røyk fra skjermkortet og det luktet svid!! Og etter dette gikk det da ikke ann å skru på marskinen. Også lurer han da på om hva som da er fuckt i marskinen hans? Kan skjermkortet fortsatt brukes?? Er det noen som kan gjøres?? Endret 21. august 2005 av GnoMiz Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 jeg har da jumpstartet PSU'en min med strømmen i til både HDD og GFX jeg... hørte til og med HDD spinne opp skjedde ingenting, så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle gå galt for noen andre? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 (endret) hmmm skjønner ikke det jeg heller men tror han hadde underklokket cpu'en eller noe?!?! får å skjekke om den ble mer stabil! Så da klikka pc'en Kanskje det skjedde noe med volten?!?! ps: digger signaturen din ZeS Endret 21. august 2005 av GnoMiz Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 han fikk startet pcen, men skjermkortet var ikke helt bra. Det var mange farger overalt... Er det mulig å få returnert den på garanti?? Har satt på vannkjøling. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg tror ikke det blir så lett å levere tilbake på garantien om han har satt på vannkjøling. Men jeg ville heller tro at det er kommet vann på kortet. Virker nesten som det er det som har skjedd. Tror ikke det skal skje noe med Skjermkortet om han jumpstarter PSUen med Skjermkortet koblet til... Jeg er dog ikke helt sikker. Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Som jeg sier til alle som spørr om garanti; PRØV!! Hvis det er ødelagt alikevel, så skader det jo ikke å prøve å få et nytt!! Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Nei seff ikke, men om du ikke får det på garantien så prøv å tørke det. For det kan være vann. For slik har skjedde med meg når jeg fikk vann på mitt. Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Kanskje ikke så dumt å la det ligge å tørke en dag eller to nei, og du kan jo for sikkerhetsskyld prøve det etter et par dager "på tørk" Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Legg det gjerne på et bad, eller lignende sted som er over normal rom temp. Endret 22. august 2005 av Drunken_Master Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 det var ikke vann skjekket selv, han hadde ikke gjort noe med vannkjølingen på en stund. Han bare skulle teste F.E.A.R spillet så gikk det til helvete Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 nei tror det var noe med strømmen (volten). Fordi føyken kom fra der du kobler moplex kabelen til, ikke GPU'en eller RAM'en Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 høres ut som om at det har vært dårlig kontakt der hvis det var der røyken kom ifra... en venn av meg fikk ødelagt skjermkortet sitt med at han sølte frostvæske på det, (masse rare farger og sånt), så han vasket det først i white sprit, så i vann, og så tørket han det, og nå er det like fint... skal sies at det skjermkortet har tålt masse annet også... (9800pro) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 hehe ja, man han skal hvertfall kjøpe seg nytt nå. Men han hadde ikke vært neddi kabinettet og fiklet med ledninger sier han. men han skal prøve å få igjen på garantien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå