Simen1 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det XFX-kortet som selges på komplett yter helt likt med andre 6800GT-kort. Men du taper mye på å kjøpe det på komplett, selv om du må betale ekstra frakt for å kjøpe det andre steder. Komplett har tydeligvis ikke fått med seg det siste og store prisfallet på 6800GT ennå. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Corsair ram'en ser litt middelmålig ut. Dvs. Merket Corsair er egentlig bra, men disse brikkene synes jeg var dyre til å være CL3 og null overklokkingspotensiale. Da synes jeg disse er et bedre kjøp: Twinmos 2x512 MiB, PC3200 CL2,5: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&cks=PRL De er i det minste CL2,5 (altså litt bedre enn CL3) samtidig som de er en femtilapp billigere. Angående PSU så tror jeg 400W vil holde i lange baner. Husk: A64-serien bruker veldig lite effekt. 6800GT bruker relativt mye, men med 400W under panseret så bør det holde i lange baner Corsair Value Select PC3200 512-brikker har en spd på 2,5-4-4-7, og kan i flere tilfeller presses enda lavere. TwinMos billig-RAM er jeg skeptisk til, men det er nok mere fordi jeg har solgt flere hundre Corsair Value-brikker og ikke fått tilbake en eneste jeg kan huske fordi den ikke fungerte med hovedkort til kunden. Jeg kjører selv med Twinmos Speed Premium BH-5 og er godt fornøyd med disse. I dette tilfellet betyr type chip på RAMen mer enn merket, nettopp derfor jeg valgte TwinMos, og ikke Geil Ultra X eller OCZ VX som også har BH-5, men er adskillig dyrere. Hvis overklokking, tweaking og benchmarking ikke er med i tankene til trådstarter, kan jeg ikke annet enn å anbefale Corsair Value som gir god kompatibilitet og kvalitet til en god pris. Radeon X800XL vil være en fullgod konkurrent til 6800GT. Bedre i noen spill, dårligere i noen andre spill. Ligger også i samme prisklasse som 6800GT. Tilgjengelighet bør avgjøre valget for deg der, mer enn hva som er bittebittelitt bedre enn det andre. Lenke til kommentar
huf Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 OK, da tror jeg at jeg har fått svar på det meste jeg var i tvil om. Tusen takk igjen for alle svar. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Et Radeon X800 gir vestenlig god ytelse. Men skal du ha ati, bør du kjøpe X800XL, yter jevnt med 6800GT, men koster noe mindre. Simen1: Fått med deg at prisene bare har sunket på AGP og ikke PCIe som trådstarter skal ha? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Playmofetish: Jeg så (dessverre) bare tallet som komplett hadde skrevet: CL3. Men vet jo at komplett har mye bugs i spesifikasjonene de oppgir. Fredriku: Ups, det så jeg ikke før nå. Ja, da er nok X800XL et bedre valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå