Merovingian Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hei... Nå vet jeg at det kjems til å hagle inn 1000 spørsmål om hvorfor jeg vil avinstallere og grunnen er den at jeg ikke trives med Linux. Dermed Basta. Over på topicen: Hvordan får jeg Fedora Core 4 vekk fra min kjære Acer Aspire? Kjøpte Fedora CDen sammen med ett blad som heter "Linux User&Developer". CDen er en DVD cd... har prøvd å avinstallere det, men det gikk ikke.. prøvde å slette partitionen som Linux var på, med PMagic, det gikk heller ikke.. Hvis noen har ett bra tips er det hjerteligst velkomment. mvh, Mero Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Slett Fedora-partisjonen, start opp en Windows XP-CD, gå inn i recovery-konsolen og skriv "fixmbr". Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Fedora partisjonen vises dessverre ikke i Min Datamaskin... Jeg har en Acer Aspire bærbar med slik spesiell XP cd, med masse Acer stuff på den... mvh, Mero Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Fedora partisjonen vises dessverre ikke i Min Datamaskin... Selvfølgelig ikke, siden den er i ext3-format. Start opp Partition Magic og slett Fedora-partisjonen derfra. Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Partition Magic gir meg en advarsle om at det er en Aktiv Partisjon. Hvis jeg sletter den må jeg sette en ny aktiv partisjon.. er redd for at jeg ikke får bootet i det hele tatt hvis jeg sletter den sorry, men er så redd for å fucke opp bærbaren min, siden den er 3 dager gammel og jeg skal bruke den mye i skolearbeid.. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Okei, utfør bare steg to da ("start opp en Windows XP-CD, gå inn i recovery-konsolen og skriv "fixmbr""). Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 ska jeg bare ta en helt vanlig windows XP cd eller den som følgte med Aspire maskinen? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 ska jeg bare ta en helt vanlig windows XP cd eller den som følgte med Aspire maskinen? Hvilken som helst skal vel fungere. Helst en vanlig CD. Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 sorry at det bli så mytje dumme spørsmål ska jeg stappe inn XP cden, reboote gå inn derfra eller ska jeg bare kjøre rett fra windows? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 ska jeg stappe inn XP cden, reboote gå inn derfra Ja. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 har selv hatt litt problemer med avinstallering av Fedora. Men det bruker å gå greit. Bare boot opp med Windows cd`en, Slett fedora partisjonen og skriv fixmbr, så skal det gå greit. Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 okey, ett siste spørsmål: Hvordan skal jeg komme meg innpå recovery, slette partitionen og fixe MBRen? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Har du i det hele tatt lest hva som står når du booter opp fra CD? Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Når du starte Cden kan du trykke på F2 så vidt jeg vet, og da kommer det, så vidt jeg husker, en command linje Lenke til kommentar
xeon Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Dette er forøvrig ikke linux-spørsmål. I ditt tilfelle har det ingen ting å gjøre med linux -- så du burde egentlig stilt spørsmålet i en av windowskategoriene.. Og en annen ting -- ikke være så pinglete Hvis du bare har hatt den i tre dager kan det vel ikke være så utrolig vanskelig å installere win på nytt hvis noe galt skulle skje... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ein kan slette EXT-partisjonar frå Windows. Gå i Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Diskbehandling Der kan du slette partisjonane du vil, og lage nye. Etterpå velg reparer-modus når du bootar XP-CDen, og skriv fixmbr der. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Dette er forøvrig ikke linux-spørsmål. I ditt tilfelle har det ingen ting å gjøre med linux -- så du burde egentlig stilt spørsmålet i en av windowskategoriene.. Og en annen ting -- ikke være så pinglete Hvis du bare har hatt den i tre dager kan det vel ikke være så utrolig vanskelig å installere win på nytt hvis noe galt skulle skje... Helt enig, jeg er lei av slike idiotiske spørsmål... man kan heller gå og syte til alle de windowsfolkene i den andre enden av forumet Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Topic folkens, det er ikkje hetsing av folk som vil avinnstallere linux. Om ein meiner det er teite spørsmål så la være så svar då, er det så innmari vanskeleg?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå