Skurupu Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Når jeg prøver å formatere Linux-disken min, og legge inn Windows XP Pro (Nor) kommer denne feilmeldingen frem: Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig innstalert. Hvis dette er en ny innstalering ber du maskin- eller programvareproduksjonen om Windows-oppdateringer du kan trenger. Hvis problemet fortsetter, deaktiverer eller fjerner du nylig installert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnelaternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkermodus. Teknisk informasjon: ***STOP: 0x000000D1 (0x80C00000,0x0000001C,0x00000000,0x80C00000) Jeg har reinstallert Windows flere ganger med nøyaktig samme CDen, men nå får jeg altså denne feilmeldingen. Kanskje det har noe med Linux og gjøre. Jeg har aldri hatt problemer med reinstalasjon før jeg byttet til Linux. Men på den andre siden, så får jeg nøyaktig samme feilbeskjed selv når jeg prøvde en installasjon på en helt annen harddisk. CDen er det heller ingenting galt med, da min bror helt fint klarte å reinstalere Windows med den. Jeg håper dere kan hjelpe meg. På forhånd, takk. Endret 23. august 2005 av Skurupu Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hvis du skal fjerne linux for godt tror jeg kanskje du må skrive fdisk/mbr i MSdos for å bli kvitt Linux boot hvis du skal fjerne linux. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Dette betyr vanligvis at et kort i maskinen har sluttet å reagere på sin designerte interupt request (IRQ) det kan være både software og hardware feil, men har neppe noe med linux å gjøre. Endret 22. august 2005 av GeirGrusom Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 så, hvis jeg får den beskjeden som bluescreen når jeg spiller et krevende 3D spill, er det da rimelig å anta at det er skjermkortet ellre CPU som feiler? (begge overklokket) Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL er vanskelig å feilsøke på! Sist jeg var borti den den så fikk jeg den når jeg skulle brenne cd-er, da var løsningen et nytt hovedkort. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 kanskje finner du noe mer her, på denne side: http://www.microsoft.com/resources/documen...md_stp_ottj.asp lykke til Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hvis du skal fjerne linux for godt tror jeg kanskje du må skrive fdisk/mbr i MSdos for å bli kvitt Linux boot hvis du skal fjerne linux. feil, det er Fixboot og fixmbr du skal skrive i Recovery console. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Mye som tyder på at noe hardware kan ha gått skeisen ja. Sist jeg fikk sånn, så gikk prosessoren og ramen min til helvete :| Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg fikk samme meldinga når det var noe feil med ene ram-brikken min... Men som noen andre sier, så kan dette være både hardware og software-trøbbel. Men hvs jeg skulle veddet: Hardware. Prøv med noen nye ram-brikker, evt ta ut en og en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå