FJERNET111 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Har lest en del på forumet her og lest en del tester og har nå i det siste sett mest på Dell sin Latitude X1. Det jeg lurer på er om Dell kommer med en ny modell av denne i nærmeste fremtid eller om det er andre maskiner dere ville anbefalt mer? Mine "krav" til bærbar er noe sånt som dette: *12.1" widescreen *behagelig oppløsning. 1280*768 *minst 1024MB RAM *Helst et grafikkort som kan kjøre "halvnye" spill noenlunde, men dette er ikke så viktig da jeg har sett at dette er sjeldent eller ikke-eksisterende *Må ikke støye (dvs. må ikke "høres" under normal surfing, office-bruk *_God_ batterilevetid. 4 timer + (trenger ikke gjelde under spilling, men til surfing og notater) *Må kunne kjøpes fra norsk butikk eller norsk nettbutikk *Ingen behov for medfølgenede software utenom OS, skal mest sannsynlig kjøre en dualboot (winxp og linux) *Pris er ikke noe særlig viktig, men rundt 15k er et greit prissjikt Så håper noen her kan hjelpe meg Har som sagt sett på X1 og vil gjerne høre positive/negative erfaringer med denne samt om andre tilsvarende maskiner som følger mine krav. Takk på forhånd. edit: Glemte en liten ting: Den bør ha 60GB eller større HDD Endret 21. august 2005 av SBS Lenke til kommentar
muffe Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Har du sett på Acer Travelmate 3000? Kjøpte nettopp en slik, og er meget fornøyd. Det eneste minuset er at den støyer litt mye for min smak. Men støy er relativt og jeg er _kresen_. Den leveres med to batterier (ett stort 6-cells og ett mindre 3-cells), så total batteritid blir ikke så værst. Skjermen er en WXGA skjerm med oppløsning på 1280x800, og er nydelig. Designet er stilrent, og fornuftig laget. Skal se om jeg ikke kan få skrevet en liten mikro-review og postet her på forumet... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 *bump* Det er vel andre folk også som har noen bærbare i denne klassen å anbefale? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hva med AOpen 1551? Bare å kjøpe større batteri, så er det en fin maskin det. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Har du sett på X1? Selv min tidligere X1 og jeg ikke hadde verdens beste forhold er maskinen fortsatt ganske liten og sexy. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Hva med AOpen 1551? Bare å kjøpe større batteri, så er det en fin maskin det. Selges denne i noen norske nettbutikker? Har du sett på X1? Selv min tidligere X1 og jeg ikke hadde verdens beste forhold er maskinen fortsatt ganske liten og sexy. Det er denne maskinen jeg i hovedsak har sett på og jeg har foreløpig til gode å se andre alternativer som passer mitt bruk bra og det er derfor jeg spør her Endret 22. august 2005 av SBS Lenke til kommentar
bjarne2 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Kompletts S260 er vel rimelig aktuell, og kanskje også Medion MED95560 som de selger på Elkjøp for tiden. Greie om du vil ha internt optisk drev. Men jeg tror du vil slite med å finne en maskin i denne klassen som er like lydløs som X1, så det spørs hva du vil prioritere. - Bjarne Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Denne ultraportable maskinen fra Fujitsu Siemens har en utrolig skjerm (syns jeg) - men den er kanskje litt dyr? Det finnes en på jobben som har en slik en og den er veldig sexy... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Denne ultraportable maskinen fra Fujitsu Siemens har en utrolig skjerm (syns jeg) - men den er kanskje litt dyr? Det finnes en på jobben som har en slik en og den er veldig sexy... Har sett på den og lurer på om skjermen kan bli i minste laget til det jeg skal bruke den til og har hørt at den støyer (?) en del. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hva med AOpen 1551? Bare å kjøpe større batteri, så er det en fin maskin det. Selges denne i noen norske nettbutikker? Har du sett på X1? Selv min tidligere X1 og jeg ikke hadde verdens beste forhold er maskinen fortsatt ganske liten og sexy. Det er denne maskinen jeg i hovedsak har sett på og jeg har foreløpig til gode å se andre alternativer som passer mitt bruk bra og det er derfor jeg spør her Jada. Er flere nettbutikker her i Norge som selger den. Har du forresten hørt om Dell 700m? Den finnes ikke her i Europa, bare i Usa, men den er bygd på AOpen 1551 chassiet. Sjekk ut psdata.no og netshop.no, vil du bygge selv så får du selve barebooken til under 5000,- enkelte steder. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Fant nettopp en ny ultraportabel som ser ganske så interessant ut (specs i linkene). http://www.psdata.no/ps.asp?it=113455&mlevel=130300 http://www.lge.com/catalog/prodmodeldetail...0&model=NOTHING Noen som vet om det finnes en test av denne eller om det er på vei? Det eneste jeg vil vite noe om på denne maskinen er egentlig støy, ellers ser den ganske perfekt ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Asus er mitt favorittmerke når det kommer til ultraportable. Asus 12.1" Glare WXGA P-M 750 1.86 512MB/60GB/DVD Multi/WLAN/BT Win XP Pro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå