Gå til innhold

Hva er den verste hendelsen på jord?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AIDS er CIA sin feil..

Står i rapporter, de har laget AIDS!

5614112[/snapback]

Det er bare en syk teori som har blitt bortimot motbevist av mange hold, men de kunne like gjerne gjort det, for det de GJØR, er å se på sykdommer som slakter ned fattige mennesker langt borte som de ikke bryr seg om, uten å lage medisiner og slikt, men med en gang aids kom til den vestlige verden, begynte med en gang forskning for å finne medisiner.

Dette er min tro, men jeg kjenner jo ikke tanker og hensikter til folk, så jeg kan jo ta feil.

5620473[/snapback]

Tja, det meste av de grunnlegende oppfinnelsene vi har i dag ble opp funnet av midtøsten folk, eller rettere sagt av 2 grupper, Fønikerne[senere Kartago], og senere også Jødene.

Av ting Kartago folka fant opp, glass for eksempel..

Finner og nevner flere ting, hvis du ønsker det..

Kan sies at etter Roms seier over KArtago, i den siste av krigene. Så gikk antallet oppfinnelser betraktelig ned...

Kartago folka, var/er Kaukasoide, hvis det er det du mener med hvit. Hvis du med Hvit mener Europeere, så var de ikke det. De lignet i grunn på dagens Arabere og Jøder, eller rett ut, på deres etterkommere, folka som bor i lebanon.. :roll:

Disse to gruppene er vel ikke hva en ser på som Hvite Europeere.

Men nå har jo etniske europeere funnet opp en del gode ting.

Men "vi" har vel ikke vært så snille mot de som ikke er hvite europeere..

Og Kineserne, som er asiater, fant vel på en rekke ting mer eller midre paralelt med "oss".. :whistle:

Men har ingen anelse hva sam menes med hvite her, en jeg "kjenner" er av den oppfatning at bare folk som ser Nordiske ut er hvite, da måtte jeg bare nevne for han at han ekskluderte "Føreren" fra å være hvit, hvis dette var meningen..

Men at Europeere er det verstre som har skjedd, tja...

Hadde ikke vi gjort det, hadde noen av de andre "rasene" fylt rollen..

Hadda Kartago vunnet over Rom f.eks, Så hadde midtøsten folka vært de ledende kaukasoide, mens europeerne hadde hatt second place....

Om de hadde vært like onde og rasistiske og rett ut drittsekker som oss, er et annet spørsmål...

Vidre så hadde Tamil folka en meget utviklet Sivilisasjon, men denne ble ødelagt av "Hvite" i dette tilfellet persere tror jeg, et eller annet folkeslag som snakket Iransk... Og denne Sivilisasjonen var overlegen i alt utenom krig, de hadde Dasser i byene sine, kloak, akvadukter a la Rom...

Og de ble ødelagt av Hvite, og det er Hvite som i regi av kastesystemet styrer India i dag.. :no:

Hvis dere ikke har merka det, så er de som er i ledende stillinger i india, mer lignendes på en A4 europeer en en tamil :nei:

Men neida, "vi" har gitt verden kultur

Lenke til kommentar
At det ikke ble kommunisme er vel en bra ting icon2.gif

Hæ, du mener vel ikke dette seriøst? At du foretrekker et fascistisk regime fremfor folkets makt?

5661550[/snapback]

Jo, jeg mener dette seriøst.. Dette er nok ikke en diskusjon vi skal ha her, men uansett. Jeg foretrekker demokrati, ganske likt som vi har nå (uten at alt ble skattebelagt :nei: ). Men som sagt, det er en annen diskusjon som ikke hører til her!

Lenke til kommentar
Kommunisme kan se bra ut på papiret, men det fungerer ikke i praksis.

5685721[/snapback]

Og det hadde faktisk ingenting med saken her å gjøre ;)

Om du vil diskutere kommunisme vil jeg råde deg til å ta opp debatten her.

On Topic:

Som jeg har sagt, den verste hendelsen må være 1. og 2. verdenskrig. 1. verdenskrig fordi skyttergrav-taktikken var rett og slett grusom og førte til enorme mennesketap, og 2. verdenskrig fordi vi måtte oppleve fascisme og nazisme i praksis, samt holocaust.

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

Det verste som har hendt på Jorda var da menneske fant opp religionen.

Tar jeg feil?

Hvor mange kriger har blitt utkjempet på religiøse syn, hvor mange kriger har blitt utkjempet på grunnlag av religionen til mennesker over tid?

Mer eller mindre alle kriger som er blitt startet og som blir startet har en eller annen opphav i religion eller religiøse tolkninger.

Og number 1 hot dick på denne "tiden" er:::: DING DING DING! Muslimene!!

Lenke til kommentar

Hum, syns jeg husker å ha lært i historien om Korstogene til kristne etc jeg men..

Religiøsitet og krig syns jeg er oppskrytt. Å bruke religion for å gå til krig er kun et politisk virkemiddel for å motivere folk. Hadde krigshærrene ikke brukt religion hadde de funnet på noe annet. Det er kun et fåtall som faktisk lever etter "du skal gå ut å gjøre alle til muslimer/kristne/jøder"-sitatene. Og enda fåere er det som faktisk gjør dette ved tvang.

Lenke til kommentar
Hum, syns jeg husker å ha lært i historien om Korstogene til kristne etc jeg men..

Religiøsitet og krig syns jeg er oppskrytt. Å bruke religion for å gå til krig er kun et politisk virkemiddel for å motivere folk. Hadde krigshærrene ikke brukt religion hadde de funnet på noe annet. Det er kun et fåtall som faktisk lever etter "du skal gå ut å gjøre alle til muslimer/kristne/jøder"-sitatene. Og enda fåere er det som faktisk gjør dette ved tvang.

5687667[/snapback]

Sier at nåtidens krigerske folk er muslimene. De andre religionene har nok had sin del av krigingen de å.

Krigsherrene bruker nå som vi vet religion for å rettmessig gjøre sin krig, så om det har vært noe annet så greit, men nå er det religionen de bruker.

Mange blir totalt hjernevasket av propagandaen fra de religiøse lederne, og det er ikke sikkert at de tror helt på det, men det høres så logsik og rett ut. Ser nå bare under andre verdenskrig og propagandaen til tyskerne (og Göbble). Mange tyskere "trodde" på det som ble sakt fordi det hørtes så logisk og rett ut.

Når man tanker over hvor mange kriger som har blitt utkjempet på grunnlag av religion, hvor mange mennesker som har blitt drept pga religion over tidens løp, så får jo det andre verdenskrig til å ligne et lite søndags slag. Jeg sier ikke at det ikke var forferdelig at over 50 mill mennekser mistet livet, men sammenlignet med hvor mange som har mistet livet pga en religiøs krig, så er det bare småtterier.

Jeg mener det verste som har skjed på jorda var oppfinnelsen av religionen. Om det var kristendom, Islam eller Jøde dommen så er det religion. Og når menneske ikke kan finne en god grun for kriging, så bruker de religionen.

Religions kriger er de krigene som har kostet mest mennesker livet over tidens løp og er i mine øyner det verste som har skjed på jorda.

Lenke til kommentar

5687667[/snapback]

Det som gjør religion farlig er at det er så effektivt når det gjelder å kontrollere folk. Hvem kan motsi Gud eller de som taler på vegne av Gud?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...