The Norwegian Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Hva er det verste som har skjedd jorda vår? Hva er den verste katastrofen? i moderne tid! Diskuter! Endret 25. august 2005 av AcolyteGutripper Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg vil si at det var når de fleste dyre- og plantearter ble utryddet pga. en kollisjon mellom jorda og en stor, fin komet. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Han sa moderne tid. Jeg vill faktisk si Hitler, visst det blir regna som moderne tid. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 ville sagt 2. verdenskrig Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ah! Overså den; hadde faktisk tenkt å spørre hvilken tidsperiode han snakket om. Til mitt forsvar er jo det jeg snakket om "moderne tid" hvis man regner fra BB til i dag Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hitler var ansvarlig for 40-50 millioner døde. Jeg vil si Mao. Han klarte vel å ta rotta på 70-80 millioner kinesere. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) 2. verdenskrig er nå en ting, men hvis vi snakker om enkelthendelser stemmer jeg for Somme/Verdun-slagene, hvor det blant andre koselige hendelser foregikk en nedslakting av 60000 unge engelskmenn på noen få dager, noe som førte til at enkelte deler av england var kronisk ryddet for unggutter. Hva tjente ententen på dette? Noe i størrelsesorden 1 km. EDIT: Noe usikker på hvor akkurat dette skjedde, og på tallene. Dere må gjerne rette meg opp hvis noen vet bedre. Endret 21. august 2005 av Oovz Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Da 3. sesong med BigBrother ble satt igang. HEHE_LOL Seriøst, jødeutryddelsene og Pol Pot-regimet må vel bli blant verstingene. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Massemedia. As the word says any society can consists of many cultures. Mass media are for the mind what pesticides are for the physical body. They ‘kill’ part of mind-worlds, by not paying attention to them. It is the vast diversity in mind-worlds and physic that always was the strength of humanity. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Seriøst, jødeutryddelsene og Pol Pot-regimet må vel bli blant verstingene. Ja, men forsatt bare halvparten av de Stalin klarte å ta knekken på. Med sine vel 50 millioner drepte kommer nok 2. Verdenskrig i sin helhet høyt opp på lista over de verste hendelsene i moderne tid (dersom man skal måle grusomheten i antall drepte vel og merke). I løpet av disse fem årene finner man hendelser som Holocaust (ca 8 millioner jøder utryddet), voldsomme kamper (ca 30 millioner russere ble drept), Hiroshima/Nagasaki-bombene (mange hundretusen drepte japanere dersom man regner med ettervirkningene), og millioner av sivile og militære tap i bombetokter, kamper mm. Men det finnes mange flere grusomme hendelser, noen av de pågår akkurat nå, f.eks hungersnøden som herjer i deler av Afrika. Det er nok å ta tak i for å si det mildt. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Glem heller ikke franskmennenes herjinger i Algerie, eller det amerikanske overgrepet på de vietnamesiske landsbyene i My Lai. Et annet mye oversett tema er de systematiske brannbombetoktene over japansk sivilbefolkning i forkant av atomangrepene. Lenke til kommentar
Peri Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Russernes voldtektstokt i ww2 bør vel også nevnes.. advancing Soviet troops raped large numbers of Russian and Polish women held in concentration camps, as well as millions of Germans. In many towns and villages every female aged from 10 to 80 was raped. How many German women were raped? One can only guess, but a high proportion of at least 15 million women who either lived in the Soviet Union zone or were expelled from the eastern provinces. The scale of rape is suggested by the fact that about two million women had illegal abortions every year between 1945 and 1948. kilde: click Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Russernes voldtektstokt i ww2 bør vel også nevnes.. Tyskerne på Østfronten var ikke akkurat engler de heller... (Hvis det er noen tvil: Jeg mener ikke det forsvarer noen verdens ting. Jeg vil bare understreke det.) Lenke til kommentar
kag Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ignorance (eksempel; ett hakk opp) Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Religion = Ignorance :!: Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Nå går dere off topic her. Geir Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Overbefolkning>forurensing>mangel på fesk vann> eksisterende/kommende katastrofe med tilhørende folkevandringer>kriger.... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg synes at når man skal vurdere hendelser må man vurdere både motiv og effekt. Jeg synes menneskeskapte katastrofer/tragedier er værre enn naturskapte. Hvor ille tsunamien i Asia var, var det fortsatt noe man kan forholde seg til som en del "av livet". Vi rår ikke over naturen, slik er det. Men krig rår vi over, i hvert fall i teorien. Og så teller det for meg om tragedien er villet eller en konsekvens. Jødeutryddelsene i Tyskland kommer høyt på min liste fordi grusomheten var bevisst, motivet var like skrekkelig som resultatet. Samme med folkemordet i Kambodsja. Folkemordet i Rwanda kommer av den grunn høyere på listen enn sultkatastrofene, selv om sistnevnte kanskje tar flere liv. Men det kan selvsagt være anderledes dersom man mener at sulten er bevisst menneskeskapt. Skal jeg velge en så velger jeg nok Holocaust. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå