Feh Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Om 2 uker skal jeg bestille meg en bærbar PC. Skal først og fremst brukes på skole, men også til andre ting (spill, film etc.) Pris bør ikke være mer enn 11.000 (kan strekke meg til 11.500, total yttergrense ) Har leitet rundt døds lenge nå men finner liksom aldri noen som har de specs jeg vil ha. Det pcen MÅ ha er: Enten Pentium M på 1.6 Ghz+, eller AMD XP3000+ (eller høyere) ATi Radeon M 9700 128 MB (eller bedre. Hva er bedre egentlig? hva med ytelse x300-600-700 kontra 9700?) 512 MB ram SXGA oppløsning eller høyere lite støy og varmeutvikling (skal brukes i klasserom) batteri burde vare i minst 2.5 timer. Trådløst nettverk Firewire port Ting som ikke er så viktig: Alt mulig av eksternt tilleggsutstyr (eskl. bæreveske) Operativsystem (hvis uten så er det best ettersom jeg har OS fra før og gidder ikke kaste bort penger på et OS jeg vil fjerne umiddelbart jeg får pcen) Ekstra programvare Modeller jeg har sett på hittil: Tundra/Netshop 1557 (har søkt i forumet og sett at VELDIG mange har problemer med disse. De passer til specs jeg søker, men jeg syns det virker som at det er for mange feil med de) Fujitsu-Siemens Amilo A1630 (specs er utmerket, men har visstnok for mye støy, kan noen si litt om støy fra denne i et stille rom?) Endret 21. august 2005 av Feh Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 1557 Ja veit om 1557 pcene, men etter et kjapt søk på forumet fant jeg jo utallige tråder, hvor ingen på noen måte skrøyt av disse pcene. Tverrt imot hadde folk bare problemer! Greit at de selger i bøtter og spann, men at så mange har problemer med de syntes jeg er god nok grunn til å la vær å kjøpe en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå