Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali -> Telenor router problemer

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter å ha mistet nettet på fredag så kom jeg endelig på nett igjen i dag. Til min store "glede" får jeg ikke min Topcom Skyr@cer WBR 611 router til å fungere sammen med mitt Thomson Speedtouch 510i modem. Modemet har kun en enports router og jeg må derved bruke Topcom sin PPPoE til å "ringe" telenor med.

Det fungerer veldig bra hvis jeg kobler vekk routeren (da kommer kun 1 av 2 maskiner online og ikke noe Telio), men kobler jeg tilbake routeren og ber den koble til med PPPoE så får den ikke kontakt med modemet, ser det ut til. Routeren forsøker å koble til, men den feiler hele tiden.

Jeg har gjort alt riktig så vidt jeg kan se ved å koble strøm til router før modemet slik at modemet ikke slår på sin egen dchp-server men oppdager at Topcom var først.

Har lest at Topcom sin router fungerer dårlig mot Telenor sitt nett. Hvis ikke jeg kan få den til å virke må jeg kjøpe ny router. I tillegg så hadde jeg 2 Mbit med Tiscali, nå med Telenor sitt nye 4 Mbit-nett får jeg 1.5 Mbit. I formiddag fikk jeg 3.7 Mbit hos Itavisen sitt speedometer. Den farten varte ikke lenge.

Hei og hå. Hvis du kan hjelpe er det flott!

Endret av OlavGrei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Speedtouch modemet har også pppoe! Denne bruker jeg! Og det fungerer utmerket!

Det fungerer fint her også, men siden jeg har 2 maskiner og et Telio-adapter som skal på nett må jeg ha en flerports-router i tillegg.

Endret av OlavGrei
Lenke til kommentar

Jeg var borti det samme her om dagen da jeg ble satt over fra tiscali kunde til telenor problemet er att etter å ha innstalert den cd`en fra telenor settes modemt til å brukes som en router med passord å brukernavn innstalert. Hadde en del problemer men nå funker det med min ruter. jeg gjorde følgene.

1. kobl pcèn direkte til modemet å ikke gjennom ruteren, avinnstaler all programvare fra telenor. oppne IE eller eventuelt andre nettlesere å skriv inn 10.0.0.138 i adresse feltet du vil da komme inn i modemet og kan begynne å konfigurere modemet derfra.

Får du problemer med å komme inn i modemet kan du laste ned en oppdatering herfra: http://www.speedtouch.nl/drivers.html under der det står SpeedTouch 510 en 510i, så velger du: Download 510 Upgrade R4.2.7 voor Windows (3.2 MB). etter å ha innstalert denne oppgraderingen så skal det funke.

2. Etter å ha trykt next kommer du til ett vindu der du skal velge mellom diverse oppsett, der velger du Brigded Ethernet trykker next. La haken stå på Auto-configured å Klikk Next. Fjern haken for Start the DHCP server on the SpeedTouch å Klikk Next. La User Name og Password stå blankt å Klikk Next. Du får en oppsummering av de innstillingene du har valgt. Klikk Start. Så konfigueres modemt. om det vinduet der det står pleas weit eller no slikt aldri blir ferdi så er det bare å avslutte det manuelt etter ett par minutter.

3. etter att det er gjort kobler du til ruteren og går inn i ruteren og setter på PPPoE å skriver inn passord å bruker. Husk å ha med @online.no i bruker navnet.

Da skal allt vere i orden, kan ikke garantere no men det funker hvertfall her. ;)

Endret av mX mann
Lenke til kommentar
Jeg var borti det samme her om dagen da jeg ble satt over fra tiscali kunde til telenor problemet er att etter å ha innstalert den cd`en fra telenor settes modemt til å brukes som en router med passord å brukernavn innstalert. Hadde en del problemer men nå funker det med min ruter. jeg gjorde følgene.

1. kobl pcèn direkte til modemet å ikke gjennom ruteren, avinnstaler all programvare fra telenor. oppne IE eller eventuelt andre nettlesere å skriv inn 10.0.0.138 i adresse feltet du vil da komme inn i modemet og kan begynne å konfigurere modemet derfra.

Får du problemer med å komme inn i modemet kan du laste ned en oppdatering herfra: http://www.speedtouch.nl/drivers.html under der det står SpeedTouch 510 en 510i, så velger du: Download 510 Upgrade R4.2.7 voor Windows (3.2 MB). etter å ha innstalert denne oppgraderingen så skal det funke. 

2. Etter å ha trykt next kommer du til ett vindu der du skal velge mellom diverse oppsett, der velger du Brigded Ethernet trykker next. La haken stå på Auto-configured å Klikk Next. Fjern haken for Start the DHCP server on the SpeedTouch å Klikk Next. La User Name og Password stå blankt å Klikk Next. Du får en oppsummering av de innstillingene du har valgt. Klikk Start. Så konfigueres modemt. om det vinduet der det står pleas weit eller no slikt aldri blir ferdi så er det bare å avslutte det manuelt etter ett par minutter.

3. etter att det er gjort kobler du til ruteren og går inn i ruteren og setter på PPPoE å skriver inn passord å bruker. Husk å ha med @online.no i bruker navnet.

Da skal allt vere i orden, kan ikke garantere no men det funker hvertfall her.  ;)

Eureka! Tusen takk for den linken. Oppdateringen gjorde susen. Nå fungerer alt som det skal. Det er dårlig av Telenor å ikke opplyse at man kanskje må oppdatere sitt Thompson Speedtouch for at ting skal fungere. Telenor har noe å lære av deg.

Mvh, OlavGrei.

Endret av OlavGrei
Lenke til kommentar

Da skal allt vere i orden, kan ikke garantere no men det funker hvertfall her.  ;)

Eureka! Tusen takk for den linken. Oppdateringen gjorde susen. Nå fungerer alt som det skal. Det er dårlig av Telenor å ikke opplyse at man kanskje må oppdatere sitt Thompson Speedtouch for at ting skal fungere. Telenor har noe å lære av deg. :)

Mvh, OlavGrei.

Bra det fungere. Det er veldig dårlig av Telenor att de ikke innformerer om slike ting ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...