Gå til innhold

Død(e) harddisker!? :(

Slip

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Serial-ATA disk her om dagen, og har fått satt den i nå. På denne tiden sluttet begge mine tidligere IDE-disker og fungere normalt! Alt på en reboot faktisk. En 200gb wd ble til 8gb hdd som gjør at maskinen nekter og jobbe lenger enn bios opptelling av disker. En 250gb maxtor ble til 33gb disk. Hva skjedde?!

Har prøvd i en annen maskin, samme greia der!

Endret av Slip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytte litt rundt på kabler og jumpere, maxtor disken ble 250gb igjen, men det går ikke og boote windows med den. Siste jeg gjorde før reboot var og legge inn "EnableBigLba"=dword:00000001 (og resten av koden for stor hdd) i registeret (som i sticky tråden). Når windows skal boote fra S-ATA disken kommer det opp at den ikke kan laste operativsystemet (leter den på IDE'en?)...

Lenke til kommentar

Kan legge til at ALT funket for noen dager siden da WinXp var lagt inn, helt til jeg la inn Service Pack 2. Reboot og totaltkrasj. Etter det har dette problemet vært et faktum. Alt er formatert nå, men det hjalp ikke..

Lenke til kommentar
Bytte litt rundt på kabler og jumpere, maxtor disken ble 250gb igjen, men det går ikke og boote windows med den. Siste jeg gjorde før reboot var og legge inn "EnableBigLba"=dword:00000001 (og resten av koden for stor hdd) i registeret (som i sticky tråden). Når windows skal boote fra S-ATA disken kommer det opp at den ikke kan laste operativsystemet (leter den på IDE'en?)...

IDE-diskene skal være som slave, først boot HDD 0/1 (SATA) i BIOS...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Maxtor disken er koblet til nå, og den funker såvidt jeg vet.. viser full størrelse i bios. Den står som slave. S-ATA'n har OS'et og den booter fint helt til jeg kobler til maxtor'n. Da kommer den til skjermbildet _før_ winxp loading begynner. Der kommer det opp "Feil ved lasting av operativsystem" ...

Begyner og bli rimelig lei nå...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...