Slip Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Kjøpte en Serial-ATA disk her om dagen, og har fått satt den i nå. På denne tiden sluttet begge mine tidligere IDE-disker og fungere normalt! Alt på en reboot faktisk. En 200gb wd ble til 8gb hdd som gjør at maskinen nekter og jobbe lenger enn bios opptelling av disker. En 250gb maxtor ble til 33gb disk. Hva skjedde?! Har prøvd i en annen maskin, samme greia der! Endret 21. august 2005 av Slip Lenke til kommentar
Slip Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Bytte litt rundt på kabler og jumpere, maxtor disken ble 250gb igjen, men det går ikke og boote windows med den. Siste jeg gjorde før reboot var og legge inn "EnableBigLba"=dword:00000001 (og resten av koden for stor hdd) i registeret (som i sticky tråden). Når windows skal boote fra S-ATA disken kommer det opp at den ikke kan laste operativsystemet (leter den på IDE'en?)... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Last ned Ultimate Boot CD, og kjør diagnoseprogrammet for diskene dine. Lenke til kommentar
Slip Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Jeg kommer ikke inn i windows med noen av dem tilkoblet da..? funker dette programmet da? Lenke til kommentar
Slip Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Kan legge til at ALT funket for noen dager siden da WinXp var lagt inn, helt til jeg la inn Service Pack 2. Reboot og totaltkrasj. Etter det har dette problemet vært et faktum. Alt er formatert nå, men det hjalp ikke.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) ta ut den nye disken og sett alt tilbake igjen og så leser du manualen en runde før du prøver igjen og sjekker ut bios oppdateringer som kan løse dette Endret 21. august 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Slip Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 har prøvd og sette i alt det gammle igjen, null forbedring. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Bytte litt rundt på kabler og jumpere, maxtor disken ble 250gb igjen, men det går ikke og boote windows med den. Siste jeg gjorde før reboot var og legge inn "EnableBigLba"=dword:00000001 (og resten av koden for stor hdd) i registeret (som i sticky tråden). Når windows skal boote fra S-ATA disken kommer det opp at den ikke kan laste operativsystemet (leter den på IDE'en?)... IDE-diskene skal være som slave, først boot HDD 0/1 (SATA) i BIOS... Endret 21. august 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Slip Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Maxtor disken er koblet til nå, og den funker såvidt jeg vet.. viser full størrelse i bios. Den står som slave. S-ATA'n har OS'et og den booter fint helt til jeg kobler til maxtor'n. Da kommer den til skjermbildet _før_ winxp loading begynner. Der kommer det opp "Feil ved lasting av operativsystem" ... Begyner og bli rimelig lei nå... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Stenges på grunn av bumping + brudd på tre-ords-regelen og lite beskrivende emnetittel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg