Gå til innhold

vannskadd cpu

kaifas

Anbefalte innlegg

som tittelen sier:har hatt vannkjøling på og i senere tid har shimen laget hull i vannblokka.Kom vann på cpu under dette og resulterte i en svart skjerm,men ved tørking fungerte dette...men nå med ny vannblokk har jeg klart og starte opp cpu..fungerte fint,men gikk ned med svart skjerm etter 4-5 timer..altså er cpu delvis svidd??

noen inputs om noe annet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heller druknet vil eg si.

vann kortslutter!!!

hvis prosessorn ikke var helt tørr, ville den nok ha kortsluttet.

mye fin elektronikk dær vettu!!!

komplett har tilbud på xp1800+ kjøp en sånn du. men skjekk også om du får garanti på den ødelagte prosessorn. hvis det ikke er synlige skader, kan du lett få en ny en.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg bør ha god samvittighet etter å ha sagt dette, men har lest her om flere tilfeller hvor folk har ødelagt CPUen med overklokking og liknende, altså det har oppstått feil som ikke butikken de kjøpte prosessoren i har mulighet til å undersøke.

De har sagt at den plutselig sluttet å fungere, returnert den, butikken har testet den og funnet at den ikke virker, men ser ingen fysiske skader på den. De slutter at den var slik da du fikk den / evt en produksjonsfeil har utviklet seg over tid, uansett de kan ikke bevise at du forårsaket skaden.

Resultat - du får ny CPU.

Verdt et forsøk?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 18:56, Anders Leipsland skrev:

kanskje en mulighet at dersom shimsen ligger feil så kan en skarp kant presse opp i bunnen av blokka og lage et hull?

Det tviler jeg sterkt på! Mye annet som hadde gått føyka før det hadde gått hull i blokka! Det skal et _meget_ stort trykk til for å lage hull i en normal vannblokk, og jeg tror helst at cpu´n hadde røket før det!

Nei, dette er og blir mystisk, inntil kaifas kommer med en skikkelig forklaring, gjerne med bilder!

Lenke til kommentar

sprekkdannelse i blokka? kanskje forsterket ved borring til inn/ut? for høyt trykk på blokka under produksjon?

kan du slenge inn noen bilder som viser hullene, og om mulig demontere blokka og vise hvordan den er inni?

hvis det er _totalt_ umulig, så lag noen tegninger, og beskriv uhellet!

Lenke til kommentar

grunnen til at jeg ikke svarte så kjapt var at pc´en er nede.Uansett måten det skjedde på var denne:

jeg klipte opp shimmen så jeg kunne få plass til en tempraturmåler(ekstern sak)men jeg pussa aldri ned hakkene som ble av det og det har da gnagd et mikrosopisk hull i blokka.Vannet fosser ikke ut bare såvidt det kommer noe på 3-4 timer.Det var ikke lekasje på slanger eller tilkoblingspunktene(verken blokk eller radiator)så hullet var under på selve blokka.

Håper det er svar godt nok,et bilde ville ikke fortelle noe som helst for man kan ikke se det.

Uansett tips til alle..alublokkene hos 3dfxcool er ikke i nærheten av den kobberblokka som kom med AMD pro kittet.

Lenke til kommentar

Vel, et godt digitalkamera med macro vil vel kunne avdekke et sår / hull? Og et godt foto kan jo også zoomes, for å få frem ytterligere detaljer.....

Btw; Var blokka av aluminium? Likefullt må du ha vært maksimalt uheldig, eller så må bunnen på blokka være utroolig tynn!

Men om dette stemmer, så legger jeg meg flat, og trekker tilbake mine "eventyrinsinuasjoner"!

Men jeg skulle _gjerne_ sett et bilde av dette!

Lenke til kommentar

Vel, et godt digitalkamera med macro vil vel kunne avdekke et sår / hull? Og et godt foto kan jo også zoomes, for å få frem ytterligere detaljer.....

Btw; Var blokka av aluminium? Likefullt må du ha vært maksimalt uheldig, eller så må bunnen på blokka være utroolig tynn!

Men om dette stemmer, så legger jeg meg flat, og trekker tilbake mine "eventyrinsinuasjoner"!

Men jeg skulle _gjerne_ sett et bilde av dette!

Beklager dobbeltposting! :sad:

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-08-09 13:31 ]

Lenke til kommentar

har en webcam sak men tro meg bilde fra det er utter crap!men kan prøve når jeg får det opp.Det var ei kobberblokk som gikk,har putta på ei alublokk nå.den blokka som fulgte med amd pro kittet fra 3dfxcool,testet hos hardware.no.

Lenke til kommentar

fikk bekrefta at den var død....jaja en xp1800 død..uansett nå har jeg jo fått en bra nøkkelhank.

ser fram til 2100 saken:):):)

ps vet at nye kommer men nv7 crap av et hovedkort støtter ikke høyere og jeg venter på hammer før jeg kjøper mb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...