larsoo Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 windows vill ikke instaleres, cd'n booter og alt går helt fint til den begynner å kopierer filene over til hardisken... etter det kommer følgende inn på skjermen: at jeg skal skjekke biosen (caching og shadowing)"litt usiker på hva det er for noe", ta ut nylig instalerte kort, at jeg skal skjekke (cdn), skjekke om all hardware funker.... har prøvd en del ting... uten om å flashe biosen, hvet ikke om det har noe å si? Det er en liten trøst at knoppix funker hva skyldes dette? er det hoverd kortet? eller.... jeg er desperat og glad for alle svar jeg får pcn min: hovedkort: a8n4-e deluxe prossesor: amd athlon 64 ram: crusial 64 512 mb harddisk: spinpoint ata 200 gb mer trnger jeg vell ikke å skrive opp Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Har vært borti den fielmeldingen for lenge siden. Tror det kan ha noe med minne-instillingene dine. Prøv å kjøre minne på en lavere hastighet. Du kan også prøve å sette ned hastigheten på CPU'n. Skal ikke si at dette vil funke, men du kan jo prøve. Lenke til kommentar
larsoo Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 tusen takk for svar!! skal prøve dette... men tror dere det hadde hjulpet å flashe biosen også?? Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Det skal jeg ikke si sikkert, men det skader jo ikke å prøve den nyeste BIOS'n, og hvis det ikke blir noe bedre skifte tilbake til den gamle. Si i fra om du får det til, og hva problemet var. Lenke til kommentar
asleo22 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Fikk du blå skjerm? Stod det en lang adresse linje nederst, noe ala al=cxd33434324 ett eller annet? Det kan være problemer med minne ja. Kjør mem test fra diskett. Finnes mange av dem Lenke til kommentar
larsoo Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 det var akkurat det det stod.... skal til å prøve alle ting nå, sier ifra om det blir noe bedre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå