Gå til innhold

Trenger noen svar om iMac

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe en iMac 17 tommer 2ghz. Er bare noen få rutine spørsmål jeg trenger svar på: :!:

1. Går det problemfritt med internett? Hvordang gjør jeg det? Har internett på en annen pc i naborommet.

2. Hva er den største feilen med den? Har den fått masse klager får et eller annet?

3. Er den brukervennlig?

4. Kan man ha msn messenger,word og andre windows programmer?

5. Hva er fordelene for den i motsetning til en pc? :yes::yes:

... Det var vist alt. ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen feil med en mac. Hva slags mac er det du skal ha deg da. Ibook, Powerbook, Powermac G5. Men for å svare på spørsmålene:

1. Ja det går problemfritt med internett. Det er bare å koble ledningen til så er du der. Å koble seg til nettverket (De andre PC/MAC-ene går som regel problemfritt.

2. Nå nevner du ikke om du skal ha iBook eller PowerBook, men det er vel egentlig ingen feil med noen av dem. Så godt som ingen virus greier å angripe mac, så virus og spyware er rett og slett ikke noe problem. Operativsystemet til mac-maskiner kjører påtelig og stabilt. Mye bedre en Windows XP.

3. Dersom du er vant med Windows XP/2000 eller andre windows os vil det kanskje ta litt tid å venne seg til OSX (mac). Dette er på grunn av anderledes menyer, og utsende og slikt. Dessuten fungerer vinduer anderledes. Jeg ville si at det er lettere å lære seg å bruke windows OS, men når du kommer inn i det er ikke OSX noe gale heller. Nyeste OSX er Tiger.

4. Du kan ha messenger, word og alt annet office-relaterte programmer til din mac. Du kan kjøpe Office for ikke så alt for mange kronene. Office 2004 på mac er det nyeste (inkluderer messenger). Fungerer meget godt.

5. En mac kjører som sagt mer påtelig. De er penere. Du trenger ikke å bekymre deg for virus da dette som godt ikke eksisterer til mac. Er ikke så mye mer å si om det igrunnen.

Har du noen videre spørsmål kan du sende meg en PM eller fler.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...