strez Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Heisann, Må ha meg bærbar nå, mest pga studier (håndskriften lider under årevis med nestentøtsjing:), men også fordi jeg skal ha en del spillejobber der jeg trenger cubase/ableton live-filene mine. så: Hvor mye penger vil du bruke? Max 15000. Hva skal du bruke maskinen til? Det heftigste jeg kommer til å kjøre er VST-plugins. Disse suger en h313vetes masse CPU, så hvor mye "skruing" jeg kan gjøre live på scenen er proposjonalt med prosessorhastigheten - Less is Less. Et vel så viktig bruksområde er på skolen, der viftene helst ikke skal plage vettet av mine medstudenter. Hvilke krav stiller du til maskinen? - Den bør ikke veie mer enn 2,5 kg (litt slingring er ok) - Den kan ikke støye for mye (tenk lesesal) - Oppløsning: WSXGA+ eller UXGA som minimum, widescreen er et pluss. Den MÅ være minst 1600px bred for å kunne brukes til mitt ønskede live-oppsett. - HD: Min. 5400rpm. Det holder med 60 GB - RAM: Absolutt ikke mindre enn 1GB - Minimum 1xUSB2/FW for ekstern disk med samples/DFD + 3xUSB - WLAN De viktigste aspektene er oppløsning, cpu og støy. Hadde vært bonus å kunne spilt Battlefield 2, men har stasjonære for denslags. Setter pris på alle forslag og kommentarer! -tobias Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg ser etter pc som passer det du er ute etter, det jeg har funnet er 2 modeller som vel er OK. 1.ASUS M6V 2.Acer Travelmate 8103WLMi Ellers har du Dell 6000, men denne har ikke IR, innebygd mic og litt andre småting jeg synes bør være på en bærbar. Det store minuset med de 2 første er prisen, de er frytklig dyre sammenlignet med Dell pc'en. Si fra hvis du finner noe som passer. Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 TM8103 har det der for å spinne med viftene når den egentlig ikke trenger det.. Er det et superstille rom hører du den. Lenke til kommentar
strez Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 fine pcer begge to, men litt dyre... er vel tricky å kombinere WSXGA med alt det andre stasjet jeg vil ha for den prisen.. takk for tipsa uansett! Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg ser etter pc som passer det du er ute etter, det jeg har funnet er 2 modeller som vel er OK.1.ASUS M6V 2.Acer Travelmate 8103WLMi Ellers har du Dell 6000, men denne har ikke IR, innebygd mic og litt andre småting jeg synes bør være på en bærbar. Det store minuset med de 2 første er prisen, de er frytklig dyre sammenlignet med Dell pc'en. Si fra hvis du finner noe som passer. Acer travelmate ville eg ikke kjøpt om eg var deg. Bråker noe helt sjukt, selv om den skal være stille!! Lenke til kommentar
strez Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Noen som har noen tips hvis jeg firer litt på oppløsningskrava? Det er vel på skolen maskinen strengt tatt kommer til å bli brukt mest, så travelmaten blir det ikke, hvis den støyer som dere sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå