VbD Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Var usikker på plassering av tråden, men får bare flytte den hvis det er feilplassert. Driver å skal installere win på nytt, slettet partisjonen jeg hadde windows på og skulle til å formatere den samme og installere men så fikk jeg denne feil meldingen: "To Install Windows XP on the partition you selected, Setup must write some startup files to the following disk: 238473 MB DISK 0 at Id 0 on bus 0 on atapi [MBR] However, the disk does not contain a windows XP-compatible partition. To continue installing windows XP, return to the partition selection screen and create a windows XP-compatible partition on the disk above. if there is no free space on the disk, delete an existing partition, and then create a new one." Jeg har prøvd på alle partisjoner jeg har plass igjen på, har også slettet noen partisjoner og fått samme melding... Hva menes med at disken ikke har en WIN XP kompatibel partisjon?!? Hadde installert windows på disken for under 1 time siden. Litt frustrert nå ettersom jeg allerede har slettet 1 partisjon med stæsj som jeg ikke ville miste og den fortsatt ikke vil installere. Sletter ikke uten videre den disken som er nevnt ovenfor ettersom jeg har noe ENDA mer viktig der noen som har vært borti det samme problemet evt vet hva som kan løse dette? Lenke til kommentar
VbD Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 hmm..kobla ut de 2 250gb harddiskene og lot 200 gig'en som er kobla til icybox nå og det funket, får formatert og sånt.. hadde jeg hatt pengene nå hadde jeg bestilt 1 stk 300 gig & 1 raptor disk og lagt alt inn på de og formatert de 2. 250 diskene på nytt litt OT: noen som har erfaring med 320 gig diskene fra WD? Lenke til kommentar
VbD Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 jaha, format funket men så kommer bluescreen som er noe lik dump of physical memory ellerno... Før dette skjedde så brukte jeg liveupdate av BIOS.. har Abit AI7.. Etter install og restart så kom det feil boot greier, husker ikke helt meldingen. Hvis en flashing av bios er gått gæærn, hva skjer da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå