dinosauren Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg vill se filmer som jeg har på min bærbare pc på tv. Har klart å koble tv og data sammen men det blir bare svart hvitt og ikke noe lyd på tven. Kan noen hjelpe med med dette? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hvilken kabel har du brukt? Det er ikke vanlig å få lyd på tven. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) til lyd trenger du en minijack til 2xrca (gul og hvit ledning) som du putter i stereoanlegget/tvn og i headsetutgangen på laptoppen. Så må du stille inn tv til å ta i mot riktig signaler. Nå sender du enten composite og tvn tror den skal få svideo, eller vice versa. På noen tvr er det bare en av inngangene som støtter svideo, på andre alle. På gamle tvr er det ingen og da må du se i driverene om du kan få mixet signalene ned til composite (gul plugg) P.S. er kjekt å ha en scartkontakt der du kan plugge i svideo/composite/rca kabler du får det de fleste steder der de selger lyd og bilde produkter. Det og kabler har de på clas ohlson til en billig penge. Endret 21. august 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 jeg husker desverre ikke helt hva kabelen heter men på enden av hver kabel er der en gul greie som ligner på en kontak til muser!! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 det er to typer svideo http://www.aideonline.com/images/articles/...tv/svideo-s.jpg composite (den gule i midten, den hvite og røde kalles rca hvis jeg ikke husker feil) http://www.easitennis.com/VideoArticle/CompositSmall.jpg Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 jeg har en ganske gammel tv. Og jeg har en sånn scart duppeding der jeg kan putte inn s-video kabel og 3 andre kabler (gul,hvit,rød) Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 jeg bruker s-video men har ikke slik inngang på tven siden den er gammel. derfor bruker jeg en slik duppedings som jeg pratet om. Har bare s-video utgang på den bærbare Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 mhm så prøver du deg på svideokabelen? da må tv støtte det hvis ikke må du rote i driverene etter en måte å mikse ned signalet. Får du ikke gjort det så er siste løsning å kjøpe en dings som konverterer (tror det er ganske billig, er bare en skjøtegreie eller noe) Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 hvor får jeg tak i noe slikt? Støtter ikke s-video kabler lyd? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Flyttes fra nettverk til skjermkort Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 jeg hadde samme problemet, det eneste du trenger å gjøre er og kjøpe en konverterings plugg, det får du på expert, elkjøp osvbare fortell de på eljkjøp problemet så finner de frem rikstig ting Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 s-video støtter lyd men ikke på skjermkortutgangen på pcen.. Der må du nok koble til stereoanlegg eller phono i tv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå