Zamoht Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Kjøpte akkurat en q-tec strømforsyning. På esken og komplett står dette: "Fan speed automatically controlled by temprature" Hmmm... Jeg hører da ingen forskjell jeg da... Om jeg lar kassa stå åpen, eller lukket. Vifta starter til og med på maks hastighet! Vil bare si det til dere som vurderer å kjøpe denne psu'en den bråker! Til og med mer enn min gamle AOPEN. Jeg regner med at jeg ka bruke angreretten min på dette området, ettersom jeg har fått en vare som ikke holder til beskrivelsen.. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Så en test på den PSU'en. De komenterte akkurat det samme. Og mistenkte at det kanskje var to varianter av den på markedet. En annen ting er jo bråket... Den skal jo ikke bråke mer enn 32,8dB. Det er ikke mye. Så hvis din bråker mer en det, kan du sikkert bytte den. Resultatet i testen, var at Q-tec 550 PSU'en var bedre enn den største Enermax'en. Til godt under halve prisen. Det eneste de ikke fikk testet, var hodlbarheten. (Tror nok det skal mye til, for å ødelegge et PSU. Hvis man ikke driver og kortslutter ting, da.) Lenke til kommentar
sirius Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Det er normalt at vifta går på full hastighet når maskinen starter. Det er for å unngå at vifta blir stående uten å gå rundt. Men dette skal bare skje en kort periode i starten. Deretter skal den regulere seg etter temperaturen. Men min erfaring er at mange av disse temperaturregulatorene fungerer svært dårlig. Jeg har ofte satt inn en motstand i serie med vifta. 80-100 ohm, 5w har vært passende. Støyforholdet blir da behagelig lavt, samtidig som kjøleeffekten blir god nok. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Jeg har en Enermax 550 i en av mine boxer.. Enermaxen er strømsterk og har en Peak på 650W og nominell på 550w Q-Tec'n er ikke fullt så strømsterk og har 550W Peak og 450W Nominell... Det er min erfaring iallefall, kan ikke sammenlige de to PSU'ene, det er som å sammenligne nyeste LADA'en imot en MB 55 AMG ... :wink: (prøver ikke å starte en diskusion her) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Hvis en atrømforsyning er spesifisert til 550W så er det det den skal kunne levere konstant. Peak-verdiene er jo sterkt avhengig til varigheten til peaken. (snakker vi millisekunder eller sekunder) Verdiene vil uansett ligge langt høyere. Om strømforsyningen ikke kan levere 550W og blir ødelagt så har den ikke utført det den lover, og da får du ny på garantien. Men det kan være forskjeller på de to: 1. Fordelingen av hvor mange watt du kan trekke fra de forskjellige spenningene (3,3v 5v og 12v) 2. Nøyaktigheten til spenningene ved forskjellig last og ved raske endringer i lasten. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Søkte på Goggle, og fant en test av Q-tec. Sammen med Enermax: Kanke BBcode, beklager. http://www.casefreakz.net/modules.php?op=m...howcontent&id=4 Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 lær BBcode :smile: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 jeg har noen ganger hørt at viftene i min Q-Tec 400W har øket og senket i fart .... ja det var det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå