ManagHead Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Altså, lurer på hvordan jeg oppdaterer biosen på dette kortet. Og vil ha det noe for seg? Takk for svar! Endret 21. august 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Du kan lese denne gaiden. Forholdsvis greit å utføre. Om det har noe for seg er mer usikkert. Virker kortet som det skal? Det er ingen grunn til å oppdatere bios om alt fungerer perfekt. Med mindre du klokker og skal justere innstillingene på kortet da. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Nei, det er noe som skjer når jeg restarter maskina! Har nå testet 2 hovedkort og det er det samme som skjer. Så tenkte at jeg kanksje skulle prøve å oppdatere bios på skjermkortet da. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Kan du forklare hva som skjer? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Når jeg restarter maskina (enter trykker restart i win eller trykker på restartknappen) så starter maskina på nytt, men jeg får ikke noe skjermbilde. Slår jeg derimot maskina helt av og venter litt før jeg skrur den på igjen starter den helt fint. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det er jo ikke sikkert det skyldes skjermkortet ditt, det kan være problemer med hovedkortet. Når jeg trykker reset-knappen på min maskin, henger den seg under oppstart og jeg må slå av og starte på nytt. Men alt annet virker fint. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Men jeg har jo testet med 2 hovedkort! Det første sendte jeg og inn på reparasjon fordi det ar der jeg trodde feilen var, men det kom tilbake som ok. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Har du overklokket noe som helst? Jeg har vært borti dette "problemet" både på Socket A,754 og 939, da selvfølgelig med forskjellige hovedkort, forskjellig RAM osv. Ved restart (software eller manuell) i overklokket tilstand (CPU, RAM) fikk jeg ikke skjermbilde når maskinen bootet igjen. Hvis jeg derimot skrudde av maskinen og så skrudde på igjen fikk jeg skjermbilde. Jeg går ut fra at BIOS/CMOS klarer å holde på samme overklokkingsverdier ved restart eller noe, slik at det overklokkede systemet får for lite volt eller noe. Problemet har uansett forsvunnet enten ved å skru av maskinen helt eller å resette CMOS. Bare fordi man ikke får skjermbilde i en eller annen situasjon trenger ikke bety at skjermkortet er ødelagt. Å flashe BIOS på et skjermkort er absolutt ikke anbefalt med mindre du har klar oversikt over hva du driver med. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Det forekommer både i uklokket og klokket tilstand! Siden jeg satte inn det nye hovedkortet har ikke noe vært klokket. Har måttet resette cmos i mange tilfeller og har jo selvsagt skrudd av maskinen, men det fikser seg bare ikke! Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Kan hende det er hovedkortet ditt som trenger en biosoppdatering? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Har orøvd med 2 nye bioser i tillegg til den som var der orginalt.. Tror jeg har eliminert alt som har med hk og gjøre. Skal teste et annet sett med rambrikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå