Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan kan jeg dele filer mellom to datater?

Anbefalte innlegg

Fordi hvis du er koblet allerede opp mot en Svitsj/Router kan du bare koble den andre Datan opp på den også, ved hjelp av nettverks porten.

Okey hør nå.. Du er allerede koblet opp mot en boks, se om det går ann og koble den andre datan også til den boksen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, jeg er ikke sikker på om det går med krysset opp mot routeren min tror kanskje! Du kan prøve, hvis ikke det går kobler du med en vanerlig!

Da er begge maskinene koblet opp mot routeren?

Hvis begge er det så ser du på starten av denne threaden, hvor det står forklart hva du skal!

Lenke til kommentar
Gå På:

Høyreklikk på Min Datamaskin/My Computer, så går du på Computer Name/Maskin Navn---> Så går du på Change/Endre.

F.eks.Computer Name: Kosekassa (Nå heter datan din kosekassa på lokalt nettverk.)

Husk at nå heter datan din "kosekassa" og da er det ikke lurt at en annen data på netverket heter det samme.

Workgroup: Pleier jeg bare og sette som LAN, det er greit og huske. Bare få alle på netverket ditt til og sette det som LAN.

Trykker du "OK", kan hende du må restarte maskinen men da gjør du det.

Når folk da etter på skal inn på datan din kan de skrive i adresselinja: "\\kosekassa" da kommer dem rett inn på datan din!

Husk at gåse tegnene skal ikke være der når du skriver i adresselinja!

Altså: \\kosekassa

Hvordan kan jeg bruke denne løsningen og så hindre adgangen til kun en mappe.. :)?

Når jeg kobler i begge han kontaktene får jeg kun at det enten er ingen forbindelse eller begrenset adgang.. Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...