Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan kan jeg dele filer mellom to datater?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har gjort det riktig kan du bare søke etter datamaskinen (ved hjelp av navnet på den) som du har delt filer på den andre maskinen som skal ha tilgang til filene. Denne søke funksjonen finner du under der hvor du søker etter filer og slikt. Datamaskin navnet finner du ved å høyre-klikke på min datamaskin og velge egenskaper og fliken computername(heter vel noe annet på norsk)

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Gå På:

Høyreklikk på Min Datamaskin/My Computer, så går du på Computer Name/Maskin Navn---> Så går du på Change/Endre.

F.eks.Computer Name: Kosekassa (Nå heter datan din kosekassa på lokalt nettverk.)

Husk at nå heter datan din "kosekassa" og da er det ikke lurt at en annen data på netverket heter det samme.

Workgroup: Pleier jeg bare og sette som LAN, det er greit og huske. Bare få alle på netverket ditt til og sette det som LAN.

Trykker du "OK", kan hende du må restarte maskinen men da gjør du det.

Når folk da etter på skal inn på datan din kan de skrive i adresselinja: "\\kosekassa" da kommer dem rett inn på datan din!

Husk at gåse tegnene skal ikke være der når du skriver i adresselinja!

Altså: \\kosekassa

Endret av ConeX
Lenke til kommentar

Det kan jo hende at han allerede er koblet opp mot en svitsj.

Et spørsmål til deg "dinosauren", er det flere maskiner i huset som har nett? (Altså har adgang til internett.)

Det Modem'et/Svitsj'en du er allerede kobla opp mot gjennom den brukte nettverks-porten, hva heter den?

Spør faren din om det er en Svitsj? Ruter? Modem?

Når du lager en post gjerne gi litt ekstra info så gjør du ikke bare din men også vår jobb enklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...