029kid Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Mitt problem er egentlig ikke så stort, annet enn at jeg lurer på hva som skyldes at selve oppstart av PC tar en liten stund. Jeg har en wd raptor 74 gig. Når windows loading bildet kommer frem, kjøres den blå baren som kommer frem og tilbake minst 10 runder før innloggingsbildet kommer frem. En kamerat av meg har 36 gig raptoren og hans blå bar kjører bare en gang over og så rett inn i innloggingen. Er det noen som har anelse om hva dette skyldes ? Jeg har de nyeste bios driverne, og hovedkort drivere. Lenke til kommentar
roac Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det er ikke lett å si hva som er årsaken til dette, men det tyder jo på at det er en eller flere drivere som bruker en liten evighet på å komme opp, evt at du har en rekke enheter i PCen din. Erfaringsmessig vet jeg at driverene til SCSI-kontrollere tidvis gjør "underverker" med tiden det tar å starte opp en PC. Lenke til kommentar
029kid Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Kunne du linke meg til en slik SCSI driver ? Er noob.. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 029kid: det er nok ikke scsi-driver du trenger, men kanskje en driver for din s-ata raptor. du burde finne driverne omtrent her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå