Gå til innhold

Ny 19" skjerm

Mawerick

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny skjerm, men veit ikkje hvilken, bare at jeg vil ha en som gir meg mye for pengene.... Sikler etter en sony g420, men den er litt dyr... Kom over en NEC FE950+ .... til ca 4000 kroner.... Hvordan er den egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony G-420 er en MEGET bra skjerm etter hva jeg har lest.Men erkoster jo 5500;- En kammerat har en LG 915+ dete er også en meget bra skjerm,helt flat og kjører 1280x1024 på 100hz tror jeg.Som sagt gå for denne LG'n.Vet ikke ikke no om den NEC skjermen men den er sikkert ikke dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har LG Flatron 915 Plus og jeg må bare si at jeg er 100% fornøyd. Fargene er helt perfekt og er perfekt til spilling DVD og divx filmer. Blir ikke trøtt av å sitte bak denne skjermen i flere timer. Slik som jeg ble før.

Kjører den på 1280*1024 i 100hz.

Skjermen er laget slik at den ser ut som om den bøyer litt seg inn i midten. Men jeg elsker den.

Eneste som jeg kan klage litt på, er at den suger til seg fett fra luften. Så hvis du har en hybel slik som meg med, kjøkkenet 2 meter unna skjermen. Så ha JIF universal og en vaske fille klar.

Lenke til kommentar

Har du råd så er seff Sony G420 førstevalget, men NEC FE950+ er heller ikke noe dårlig alternativ!

Er det foresten noen som vet hvor lang leveringstid ItButikken har på Sony G420? Har vert innom sida ganske ofte, men de har den aldri på lager! Er det ev. noen andre shopper som selger den til ca samme pris som dem? har sjekka ut en del andre som har den, men prisen har stort sett ligget rundt 7000,-!

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

LG 915+ for 3600 kr?? RØVERKJØP!!! Løp og kjøp denne før den blir utsolgt! Glimrende skjerm, kjører 1400x1050 i 90 Hz, vanvittig deilig bilde. Mulig Sony G420 er enda bedre på f.eks. geometri, men så koster den jo et GF4 ti4400 mer også da....så det skulle bare mangle.

Lenke til kommentar

sjekket prisen på sony'en på itbutikken da? tipper at den koster langt mindre enn 6000 der, slik du antyder. Når det gjelder å klare mest mulig 'hz' i høyest mulig oppløsning vil du fort oppdage at det ikke er så viktig, sammenliknet med god bildekvalitet og at den er flat. (skal jo ha minst 85hz i 1600x1200 uansett da ;P)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 15:28, Mawerick skrev:

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny skjerm, men veit ikkje hvilken, bare at jeg vil ha en som gir meg mye for pengene.... Sikler etter en sony g420, men den er litt dyr...

Jeg råder deg til å spare litt til. Er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har LG 19" 915FT Plus! Og er sinnsykt fornøyd, aldri vondt i øynene mere :smile: 100% flat, ser ikke noen "striper" av dot pitch på skjermen, helt smooth flat kjører 1280*1024 digggg!! Det eneste jeg har hatt er et bitte lite problem med geometrien, men det merker jeg ikke hvis jeg ikke ser etter det, allt annet er positivt :smile:!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...