Gå til innhold

PS3 I slutten av 2006?

E-wok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er bra idiotisk de har jo ikke tenkt på hvor dårlig ps3 er om et år

da er datamaskinen dobblet så bra som ps3

sony er drit :nei:

Passend nick til utalelsen

Idag er den beste maskinen på markede ca halvparten så god som det PS3 skal være (til spill)

Så da er det jo naturlig å tenke at PCen skal ha en naturlig utvikling på +200% ytelse på ett år :dontgetit:

Nå vil de nok være mer jevngode siden teknologien kommer til PC etter hvert. Men dobbelt så gode. Get real.

Så har jo prisen noe å si da. Si at en PS3 koster ca 5000,-.......En tilsvarende god PC vil koste 15 000+.......Litt faktorer annet en ytelse også ute og gå.

Vil også si at jeg ikke håper det er sant. Satset på Xbox til jul og PS3 til våren. Dårlig av sony å utsette så lenge. Det er å gi Microsoft et for godt forstprang :nei:

Lenke til kommentar

MongoMan: En liten ting du glemmer ...

Playstation har all sin kraft dedikert til KUN spilling. En PC har hundrevis om ikke tusenvis av prosessor i tillegg å tenke på .

Det utgjør ikke bare en liten forskjell men SINNSYKT STOR forskjell.

7800 GTX kortet som er ute i butikkene er ikke nøyaktig likedan som står i PS3 konsollen. Det er spesial laget av nVIDIA for PS3 så ytelsen er faktisk enda bedre.

Lenke til kommentar

Er det ikke viktigere å lage en ordentlig kosnoll, enn å presse en ikke helt ferdig konsoll ut på markedet fordi det vistnok ikke er markedsforsvarlig. Produktet blir alltid best dersom man tar seg tid til å gjøre det ferdig. Dersom de bruker så lang tid de trenger vil produktet bli så bra som det mulig kan bli.

Dersom man presser det ut på markedet vil det gjerne innebære at konsollen blir solgt med feil, noe som vil slå tilbake på kundene og dem selv. Da vil de som kjøper 1.0 versjonen av PS3-en bli sure og lei seg fordi PS3-en ikke fungerte helt optimalt.

Selv om man kanskje ikke kan sammenligne Spill og Hardware (Konsoller) så liker jeg Blizzard sin markedsstrategi. De bruker så lang tid de trenger på å lage et fungerende spill (Produkt). Dersom et produkt ikke er ferdig, ja da fortsetter de et år til med å videreutvikle det.

Så dere PS3-fans burde være godt fornøyd om Sony vurderer å slippe konsollen senere en planlagt. Dette viser at de ikke prøver å gi dere noe uferdig produkt.

Når det kommer til PC vs Konsoll tror jeg egentlig ikke at forskjellene blir like store som før. PC-ene rusher framover med dobbeltkjerne prosessorer, 64-bits prosessorer og gode skjermkort.

Ifølge Anandtech yter de beste Intel og Amd prosessorene i like høy grad som det prosessorene i xbox 360 og PS3 kommer til å gjøre. Om dette er sant, vet jeg ikke, men det finner man jo fort ut. Nå er faktisk en ting ganske åpenbart, og det er at Sony og Microsoft har vært veldig generøse med sine terraflops og andre tall. Jeg tviler igrunnen på at de vil yte så mye bedre en forgjengerne sine, som Sony og Microsoft påstår. Dette finner man dog ut når konsollene kommer på markedet.

N 7800 GTX PCI-e yter nok ikke like mye som skjerkortet som sitter i PS3-en, men tenk da på N 7800 GTX PCI-e i SLI. Dette er 2 * 7800 altså i teorien en dobling i ytelsen. Dette er jo selvfølgelig ikke helt korrekt, men sånn sirka.

I farten husker jeg ikke hvor mye ram det satt i disse konsollene, så her skal jeg ikke uttale meg.

En ting er hvertfall sikkert. Jeg skal nok kanskje ha meg en Nintendo Revolution når den kommer ut. Jeg gir langt bæng i hvor bra maskinvare som sitter i konsollen så lenge jeg får servert gode spill med bra gameplay og historie. Grafikken kan jeg alltids se på dataen.

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Vel, Snorre. Enig og uenig

Er vel og bra at de tar seg god tid til å lansere et produkt osv. Men gjør meg en tjeneste. Gjør litt research på Chinese Democracy by Guns N Roses. Så vil du finne ut at alt har sin pris.

Vi lever i en DOG eat DOG world. Sony har ikke råd til å vente så lenge. Med mindre de kan henvise til utroligt mye bedre Specs og ytelse en Xbox360 så vil de med stor sjangs tape konsoll krigen denne runden. Eller ivertfall miste store deler av markede. Så det ville vært mer forsvarlig og økonomisk i lengden om Sony ansatte dobbelt mannskap i PS3 avdelingen en å utsette.

Begge konsollene har 512MB ram. Men nå har ikke rammen alt å si. Det er ikke en PC som kjører 103andre små prosesser som suger ram som win95. :whistle:

Angående nye maskiner med 64bit støtte osv. Tror ikke du har fått alt klart for deg. PS3 kommer med støtte for 124bit. :dribble:

Antar at de som venter på noe godt ikke venter forgjeves.

Så nå over i Fan boy delen.

Hvorfor er alle nintendo fans så utrolig loyale. Nintendo kan levere sucky hardware og fremdeles går den harde kjærne videre med at det ikke er grafikk som teller og at det er spillbarhet osv. DS vs PSP for eksempel. Nå vil jeg bare få si at jeg tror nintendo sine spill sikkert er konge på deres konsoller. De er tilrettelagt osv. Men nå er de fleste titlene på de fleste konsollene multikonsoll. Så hvorfor nøye seg med halvparten av kaka :dontgetit:

For trett til å fortsette diskusjonen. Stopper nå før jeg går alt for langt 000000058ef.gif

Lenke til kommentar
Tror ikke Sony har råd til å utsette den så lenge. Det er enkelt og greit ikke markedsforsvarlig

Helt enig - Xbox 360 vil jo gruse alt som finnes av konsoller på markedet idag på grafikk/ytelse, og det til en veldig god pris ved lansering. Selv 'fullpakkeløsningen' med harddisk, trådløs kontroller, headset og fjernkontroll er billigere enn det en helt skrapet PS2 eller Xbox var ved lanseringen.

Jeg tror ikke Sony tør å vente altfor lenge; de vil vel kanskje kunne selge PS2 til spottpris til mange som fremdeles ikke har en konsoll, men dette er en gruppe som uansett neppe ville kjøpt PS3 eller Xbox 360 uansett. Blant de titalls millioner av mennesker som har Nintendo, PS2 eller Xbox idag derimot så er det mange som har et sug etter noe nytt og bedre. Og jo lenger Xbox 360 er alene på markedet som den udiskutabelt beste konsollen, jo flere vil gå for den.

Når det kommer noe som er merkbart bedre enn dagens løsninger, og det til en god pris så tror jeg faktisk ikke merkelojalitet/fanboyisme lenger spiller all verdens rolle. Mange vil heller ha noe nytt og bedre 'i dag' enn å vente i et år.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor Gamereactor har det i fra, men det høres litt usannsynlig ut. Tror ikke Sony tar seg råd til å komme altfor sent ut i den nye konsollkrigen. Nintendo Revolution vil sannsynligvis komme første halvår 2006. Det burde PS3 også gjøre, siden Nintendo ser bare på Sony som konkurrenter så de vil enten lansere før eller rette etter PS3.

Hvorfor er alle nintendo fans så utrolig loyale. Nintendo kan levere sucky hardware og fremdeles går den harde kjærne videre med at det ikke er grafikk som teller og at det er spillbarhet osv. DS vs PSP for eksempel. Nå vil jeg bare få si at jeg tror nintendo sine spill sikkert er konge på deres konsoller. De er tilrettelagt osv. Men nå er de fleste titlene på de fleste konsollene multikonsoll. Så hvorfor nøye seg med halvparten av kaka

Nostalgi er vel også et viktig tema der. Som Nintendo fan selv så ønsker jeg å se de gode gamle karakterene igjen og igjen. Syns det også beviser hvor viktig spillbarhet er.

Lenke til kommentar
Tror ikke Sony har råd til å utsette den så lenge. Det er enkelt og greit ikke markedsforsvarlig

Helt enig - Xbox 360 vil jo gruse alt som finnes av konsoller på markedet idag på grafikk/ytelse, og det til en veldig god pris ved lansering. Selv 'fullpakkeløsningen' med harddisk, trådløs kontroller, headset og fjernkontroll er billigere enn det en helt skrapet PS2 eller Xbox var ved lanseringen.

Jeg tror ikke Sony tør å vente altfor lenge; de vil vel kanskje kunne selge PS2 til spottpris til mange som fremdeles ikke har en konsoll, men dette er en gruppe som uansett neppe ville kjøpt PS3 eller Xbox 360 uansett. Blant de titalls millioner av mennesker som har Nintendo, PS2 eller Xbox idag derimot så er det mange som har et sug etter noe nytt og bedre. Og jo lenger Xbox 360 er alene på markedet som den udiskutabelt beste konsollen, jo flere vil gå for den.

Når det kommer noe som er merkbart bedre enn dagens løsninger, og det til en god pris så tror jeg faktisk ikke merkelojalitet/fanboyisme lenger spiller all verdens rolle. Mange vil heller ha noe nytt og bedre 'i dag' enn å vente i et år.

Da har du ikke fulgt med Sony de siste årene :)

Hvis du ser på release datoer for konsoller siden 1994 så har Playstation møtt og knust enhver motstand, da med konsoller som visstnok hadde mer visuell grafikk enn Playstation. Men Playstation maskinen er ikke en PC og har annen teknologi som gjør at man hele tiden kan lage bedre og bedre spill omtrent.

Xbox360 lanseringa vil ikke få Sony til å vrikke på nesen engang, de har sagt før at de ikke ser Microsoft som en trussel og det skjønner jeg dem godt. Sega,Nintendo og Microsoft har prøvd å bekjempet Sony lenge men har tapt gang på gang.

Sony har kanskje aldri vært i ett bedre utgangspunkt som nå siden denne gangen for første gang, så har Sony bedre utgangspunkt hardwaremessig enn konkurrentene. Dette vet Sony og derfor kan de vente.

Sony gjør ingenting for å selge seg selv, se hvor iherdig Microsoft brukte reklamer for å prøve å selge. Gates brukte vel millioner i markedsføring hvor Sony ikke gjorde noe som helst nesten. De er selvsikre og genier til å lage konsoller, og det er nettopp av den grunnen jeg elsker dem ! Som mange andre her :thumbup:

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Som sagt, PS3 kommer ut i slutten av 2006, da XBOX 360 har vært LEEENGE på markedet! På toppen av det hele så er det sånn at på den dagen PS3 lanseres, så kommer Halo3 ut!!! AKKURAT på samme dag! Dette vil da stoppe en god del av salget til PS3! Men tenk dere da, PS3 består av 7( ja jeg tuller ikke!) prossesorer med 3.2 Ghz VÆR SEG!!! det blir 3.2 ganger 7 = 22,4 Ghz TILSAMMEN!!!! :dribble::dribble: det er gaaaanske mye arbeidskraft dere! I forhold til XBOX som bare har da 3 prosessorer på 3.2 GHz vær seg som bli 9.6 Ghz! Altså, 9.6 Ghz er ikke lite! Men i forhold til PS3 så kunne det jo vært litt mer.. Men da er det to ting:

1. har de virkelig bruk for all denne krafta?? altså, selv har jeg en AMD Athlon 3500+ på 2.2 Ghz, å denne greier fint å kjøre alle de spillene jeg har prøvd (bland annet CSS, FarCry, WarCraft Frozen Throne, BF2)

2. det vil vel bli ganske stort tap i kommunikasjonen på disse prossesorene! For noen par år siden var det sånn at hvis to prossesorer ardbeidet sammen, mistet de (tilsammen) 70% av arbeidskrafta deres! Men det har vel utviklet seg ganske kraftig til i dag! Men tap vil det alltid være!

Personlig så skal jeg satse på PS3 hvis jeg har råd! Dette kommer til å koste flesk!

Men det er sagt at Grafikken på disse maskinene vil omtrent være den samme... utrolig nok... JEG GLEDER MEG!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Andak: Hvordan vet du at PS3 slippes i slutten av 2006 da?

trodde dette bare var rykter jeg..  Link?

Men vet du datoen på når PS3 kommer ut? sånn akkurat lissom...

Riktig... det var en feil, den kommer ut våren 2006... men det er fortsatt lenge etter at XBOX 360 kommer ut... :hrm:

Ganske dumt valg av Sony å gjøre dette...

Uansett her er en link med litt forskjellig om PS3

Ellers så må man jo huske at Google er din beste venn ;)

P.S. det er ikke lagt ut noen akkurat dato enda når PS3 kommer ut... men det kommer vel senere!

Endret av Andak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...