straightchip Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg har kjøpt et spill( half life 2) å det er en pc dvd rom! går det ikke an å bruke det på en vanlig cd rom på en eller annen måte??? Lenke til kommentar
laerda Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Nei, må nok skuffe deg der Det har noe med nøyaktigheten til laseren og slikt tror jeg. Lenke til kommentar
straightchip Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 oki... går ikke an å laste ned no drivere eller no sånt?? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Nei, du må nok kjøpe en dvd rom. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 nei, den er bygd opp på en annen måte. Men er det halflife kan du nok laste det ned fra nettet via steam Lenke til kommentar
BKB Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 En dvd-spiller eller DVD brenner koster ikke mange hundrelappene uansett, like greit å investere i det kanskje? Lenke til kommentar
straightchip Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 laste ned hva fra nettet??? satte spillet i cd rommen å gikk innpå cd rommen å der er det ingenting... den leser ikke noen ting fra cdn Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 laste ned hva fra nettet??? Half Life 2 kan kjøpes online, og da laster man det ned via Steam. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Som noen har sagt her, billigste dvd-rommen koster 150 kroner, kanskje på tide å tråkke inn i nåtiden? AtW Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 eller.. billigste måte. min dvd rom fant jeg på søppelfyllinga Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 last ned steam fra nettet, legg in key, last ned hl2 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 lol, hvordan klarer du ikke å ha dvd rom nå i 2005? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 CD og DVD bruker to helt forskjellige metoder å lagre data på. CD har en vis lengde mellom hver rad med 0 og 1, og DVD har mye mindre mellom disse. Dermed må laseren som brukes være konsentrert nok til å kunne lese av disse små tegnene. En gammel LP plate, hadde riller som leseren gikk i. Hvis ett hår strå falt på platen, dekket dette ett spor. På en CD så dekker ett hår strå 16 spor, og på DVD er det rundt 100 spor som dekkes (regnet på kalkulator i forhold til data mengde). Det sier seg selv da at din CD rom som har en laser som leser størrelsen på en CD ikke kan justeres inn til størrelsen til en DVD. De hjelper ikke med en driver i hvertfall. Du kan prøve med lupe, men regner med at å spare/tigge til en DVD rom er mindre slit. I verstefall lån en av en kompis for å legge inn spillet, og skaff NOCD key så du får spilt. Men hvis du skal ha glede av spill fremover, så er invistering i en DVD rom noe som lønner seg. De fleste nye spill kommer på DVD da dette er billigere å produsere enn 4-6 CDer pr spill. Og siden de fleste spill om dagen krever 2 GB med HDD plass eller mer (HL2 er 4 GB+), så får man ikke plass til dette på en CD. DVD er også mye kjappere til å lese, slik at innstallering går fortere. Velkommmen til 2005 Lenke til kommentar
straightchip Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Jaja... jeg har kjøpt en dvd brenner, men den kommer ikke enda så jeg bare lurte på dette for å kanskje få spille med en gang!! Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Trippel DOH! OMG og ikke minst LOL!! Litt stygg nå men det der ville t.o.m. lillesøstra mi forstått at ikke gikk an! Ville bare si at HL2 finnes i cd verjon også, men det spiller liten rolle nå... Endret 23. august 2005 av Hans Erling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå