vebwa Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg har samlet opp en del bilder (2-300 ++) som skal fremkalles i 10x15, og lurer på hvilken leverandør jeg skal velge. Bildene er fra et EOS 300D (m/relativt kostbar optikk etterhvert), og vil bli farge- og kontrastjustert før innlevering. Jeg ønsker altså i hovedsak IKKE at bildene skal justeres hos fremkaller. Kvalitet og pris er viktig (i den rekkefølgen), og jeg håper selvsagt å få i både pose og sekk (relativt billige kvalitetskopier). Har lest en del her på forumet og andre steder, og står nå mellom følgende: - Eurofoto (pris: 1,49. gode omtaler på forumet og fra f.eks. DinSide (vet ikke hvor seriøse de er...)) - Preus (pris: 0,95. Både gode og ikke fullt så gode omtaler) - Foto-Olsen (pris: 1,95. dyrere, men bedre kvalitet?) Dersom Preus er bra er jo saken grei, de har også butikk i byen (Trondheim) slik at bildene kan leveres på DVD og hentes. Forslag til andre fremkallere mottas gjerne! Er det noen som har tips/erfaringer/kommentarer? Lenke til kommentar
bart_ Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg har gode erfaringer med Eurofoto. Jeg fikk ihvertfall det jeg bestillte uten trøbbel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg har sammenlignet fremkalling hos FotoKnudsen med JapanPhoto. Leverte inn noen hundre bilder (de samme) til hver fremkaller. Ble klart mest fornøyd med de fleste bildene fremkalt hos FotoKnudsen. Enkelte bilder fra JapanPhoto hadde vel så gode hudtoner som hos FotoKnudsen, men jevnt over var det klarerer og renere farger på FotoKnudsen-bildene. Prisen var 1.- pr bilde fra JapanPhoto (kampanjetilbud), mens jeg tror det ble ca kr 1,20 pr bilde fra FotoKnudsen hvis jeg husker riktig. Dette var også et kampanjetilbud. Når dette er sagt: Tror de fleste hadde blitt fornøyd med fremkallingen hos JapanPhoto hvis man ikke hadde kunnet sammenligne direkte. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Bruker Europhoto selv. Veldig fornøyd. Bare husk å stille inn så de ikke gjør etterjustering på bildene. Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Takker for innspill, kom gjerne med flere. Er det noen som har erfaring med Preus? De er jo klart billigst ved 200+ bilder. Jeg så også at en her på forumet hadde gjort en blindtest av mange fremkallere hvor Preus fikk best resultat, men vil gjerne ha flere bekreftelser på at de er bra. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Har litt varierende resultat med kvaliteten på bilder fra Preus, og vil derfor anbefale Eurofoto. Kvalitetsforskjellen er verdt merprisen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå