Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gode og dårlige ISP erfaringer


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Jeg skal velge mellom følgende ISP`er:

 

Bluecom (via Telenor sentral) 1024/256 til 349,-/mnd

Freewave (tidligere sense wave) 1250/250 til 298,-/mnd

Mtulink (samme selskap som produserer tilleggsutstyr, spesielt vesker og handsfree, til mobilene 1100/256 til 348,-/mnd

Tele2 1024/200 til 325,-/mnd

 

Noen som bruker disse og kan anbefale eller fraråde noen?

Er det smart å velge et kjent selskap som Bluecom og Tele2 fremfor mer ukjent som Freewave og Mtulink?

Ser at Tele2 "kun" har 200 i upload, mot de andres rundt 250...

 

Synes det er viktig med god kundeservice, relativt kort ventetid på support, at man får det man betaler for og lite nedtid på linjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at Telenor gikk over til å bruke 1000/200 istedet for 1024/256 som hastighetsberegning som tar hensyn til overhead o.s.v. (man får jo ikke 32KB/s i upload fra denne linja hos Telenor uansett liksom.) så har de fleste fulgt etter, men ikke alle. Bluecom har garantert samme hastighet som Telenor på Telenors sentral, derfor er ikke de raskere.

 

Freewave har jeg ingen erfaring med, men de ser både raskest og billigst ut så jeg hadde valgt disse om ikke du eller bekjente har dårlig erfaring fra disse.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke erfaring med Freewave, men liker å sondere markedet fra tid til annen for å se hvordan prisene utvikler seg.

 

Det jeg la merke til med Freewave er at de har en interessant prisliste hvor de virkelig er nøye på liste opp alt de tar seg ekstra betalt for. Det er i og for seg greit nok, men selv et fakturagebyr på 5kr,- for å sende ut faktura på e-post? Gebyrene er heller ikke akkurat lave sammenlignet med andre leverandører.

 

Det som i tillegg er betenkelig er de har teknisk support på et 820-nummer. Merk, det er det som står på kundesidene dems, så jeg må her anta at det stemmer. Sistnevnte hadde i hvert fall fått meg til å holde seg langt unna. Nå aner jeg ikke hvordan deres support på mail er.

 

For å sitere litt fra websida:

Teknisk support- ved henvendelser om tekniske spørsmål.

Tlf.: 820 820 70 (kr. 20,08 pr. min.)

For ADSL-kunder og prefiks-medlemmer: Tlf.: 820 77 373 (kr. 13,02 pr. min.)

 

Fakturasupport:

Tlf.: 810 03 000

 

Freewave sentralbord:

Tlf.: 810 03 000

 

Faks: 815 22 170

E-post: [email protected]

 

Automatisk driftstelefon

Tlf.: 815 44 034 (kr. 39 pr. min.)

Her får du avspilt eventuelle driftsproblemer, eller du kan legge igjen en beskjed om du har driftsfeil ved tjenesten.

 

EDIT: rett skal være rett, tok med resten av informasjonen i sitatet så ikke selve innlegget stiller alt i et dårlig lys ;)

Endret av Zenit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...