Gå til innhold

Chip Xbox? Eller kan jeg bare flashe?

acon

Anbefalte innlegg

Hei

Har lyst til å sette i ny harddisk i min Xbox. Mest for å kunne legge inn mine spill på Xboxen og spille av filmer, musikk og bilder (er det mulig å vise bilder??). Må jeg da "chipe" xboxen? Eller kan jeg "flashe" den eksisterende opperativsystemmet med et nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan du TSOP flashe xboxen din. Da bytter du ut den originale biosen med en ny en, slik at du kan installere et nytt dashboard feks. Du kan dog ikke bruke xbox live når du har flashet, men det kan du med en chip. Dersom du skal gjøre jobben selv, så vil jeg anbefale å chipe istedenfor å flashe. :)

EDIT: Ja, du kan vise bilder hvis du bruker Xbox Media Center feks. ;)

EDIT2: Les mer i den tråden her som er sticky: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=304211

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Takk for meget oppklarende innlegg. Er det vanskelig å modde selv? har gått GK elektro, så jeg har litt peiling. Eventuelt hvilken modchip jeg bør kjøpe, og/eller en som kan gjøre jobben til en billig penge..? Helst i Sandnes/Stavanger området?

Lenke til kommentar
Takk for meget oppklarende innlegg. Er det vanskelig å modde selv? har gått GK elektro, så jeg har litt peiling. Eventuelt hvilken modchip jeg bør kjøpe, og/eller en som kan gjøre jobben til en billig penge..? Helst i Sandnes/Stavanger området?

Det klarer du fint. Modde xbox er egentlig ganske lett, spesielt hvis du har gått på elektro og vet åssen du bruker en loddebolt.

DuoX2 anbefaler jeg, fordi den er rimelig, stabil og har 2 bios banker tilfelle du flasher feil.

Dette vil jeg påstå er den mest brukte modchippen på markedet, ivertfall i usa/canada. Nordmenn har vel en tendens til å kjøpe det dyreste fordi de tror det er så mye bedre.

Lenke til kommentar

Selv så har jeg blitt glad i chiper med innebygd os :love: . Uansett hvor mye du fucker opp biosen når du flasher så kan du bare starte opp i oset. Også slipper du å brenne cder og lignende for å oppdatere biosen, bare overfør biosen til hardisken og velg flash bios. Den chipen her fra smartxx er veldig fin :) : http://www.digiworks.no/forside/xbox/modchip/smartxxltopx/

Dessuten har den 1mb minne, slik at du kan ha 2x512kb bioser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...