Gå til innhold

Kabel fra PC til Surround forsterker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm..... interissangt....

 

Jeg har et problem med mine høytalere, jeg har Creative 4pointers surround. Hadde dem på Compaq pc min, her funktet at perfekt, ja jeg brukte kabelene som fulgte med.

 

MEN når jeg kjøpte meg en ny pc fra komplett begynnte problemene.... altså den høyre høytaleren kniterer uansett. Det er ikke feil men den for jeg har testet disse høytalerene på min compaq igjen å der funktet den.

 

Men den vil ikke funke på den nye pc min, kan dette ha noe med at jeg trenger en ny kabel som jeg kan spille i ekte surround... å vil dette knitre problemet gå vekk da..??

 

vær så snill å hjelp meg her.

 

Har forestten Sound blaster live! 5.1 digital bulk.

 

På compqen min et vanlig sound blaster pci lydkort.

Lenke til kommentar

Hint: Det er nok en fordel å lage en ny tråd i stedet for å stille spørsmål i en "død" tråd. :wink:

 

Men du må sjekke at du har koblet de to høyttalerkablene til de riktige utgangene på SB Live!-kortet, samt sette rett høyttalervalg i driverene (ikke sett 5.1).

4-point surround (hvis det er det samme jeg sitter med foran meg, FPS1000 og FPS1400) har uansett ikke mulighet til digital tilkobling.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen!

en stund siden nå.

 

Nå har jeg skaffa meg (lånt) meg en Koaksial kabel og overgang fra phono(hun) til minijack(han).

Men når jeg har putta i kabelen og valgt Koaksial på forsterkern og "Digital output only" på lydkortet, så blinker høytalerne i displayet på forsterkern.

 

Jeg har prøvd flere forskjellige instillinger både på forsterkern og lydkortet, begynner å lure på om det er kabelen som er ødelagt (eieren av kabelen har nesten samme oppsettet og får det heller ikke til).

 

Noen som kan gi meg noen råd om hva det kan være?

 

Igjen... Jeg har en Harman Kardon AVR 4000 og SoundBlaster Audigy Player på pcen, og jeg skal kjøre surround (fra pcen så klart).

Lenke til kommentar

Signalet fra Audigy-kortet er ikke på standard koaksial-nivå. Det vil si at viss du kan litt om elektronikk så kan du søke på nettet å finne en spenningsdeler som passer til dette. Jeg hadde samme problemet å jeg lagde en sånn. Dermed var alt i orden.

 

Ps. Du får ikke surround via digital-kabelen...bare stereo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...