Gå til innhold

Kabel fra PC til Surround forsterker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en gammel Soundblaster Live 1024, som jeg har koblet til min H/K AVR5000. Jeg brukte bare SPDIF utgangen på lydkortet. En minijack der, så en overgang til RCA, og en vanlig RCA kabel rett inn på den digitale inngangen på AVR5000'en.

 

Men om du har optisk utgang på lydkortet ditt, burde du bruke dette. Både for å eliminere potensialforskjeller i lydkort/AVR. Og for å unngå at kabelen plukker opp støy fra 230v kabler i nærheten. Ikke SÅ viktig om utstyret ligger helt intill hverandre. (Jeg har mitt 10m fra hverandre. Burde brukt optisk.)

Lenke til kommentar

Enig med Bisarre.

Vil bare ta på meg pirkehatten og presisere at digitale innganger/utganger kommer vanligvis i to varianter for recievere: optisk og koaksial

 

Så, når man snakker om digitale inn- og utganger kan det ofte være greit å presisere om det er optisk (TOSLink) eller koaksial (RCA/phono) man mener.

</pirkehatt av>

Lenke til kommentar

Disse analoge inn/utgangene dine, pleier å komme enten som phono, eller som mini-jack.

 

Digitale kommer enten som phono, mini-jack eller optisk.

Om du har optisk, så ser du det, ved at det er en "plugg" i den, som du må ta ut, før du kobler til kabelen. Optisk betyr jo at signalet består av "laser-lys".

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-08 21:54, LarsC skrev:

Du kan:

* Kjøpe RCA/phono, MiniJack og overgang mellom disse

* Kjøpe MiniJack til RCA/phono, fortrinnsvis mono sådann

* Kjøpe/bygge elektrisk -> optisk adapter og bruke TOSLink

* Kjøpe tilleggsmodul


 

Og mer er det ikke å si om den saken... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...