ZerBox Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Jeg har en AMD Athlon XP 1700+ som er overklokket til 1900+. Den ligger på 51grader da jeg bare sitter å surfer litt på internet. Jeg lurte på om noen har tips til noen små og lure ting som jeg kan gjøre for å kjøle litt ned luften? Jeg har opnet siden på kabinettet å har en stor golvvifte som blåser luft inn i kabinettet. Den senker gradene med 5grader. Jeg var litt slurven med Artic Silver3'en som jeg smurte på igår. Det lå litt gammel og ujevnt lag også på viften som jeg ikke tok vekk. Tror dere der kan hjelpe noe å ta å rense det å legge det på på ny? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 DEt vil nok hjelpe. Hvor mye er vanskelig og si. Det spørs hvor slurven du var. Lenke til kommentar
totveit Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Klart det hjelper, as3 skal bare være ett lite tynt dekkende lag som skal fylle ut porene som er i ribba og coren. Hmmm, vet ikke helt om jeg forstod deg når det gjalt: "Jeg lurte på om noen har tips til noen små og lure ting som jeg kan gjøre for å kjøle litt ned luften?" Tenker du da på noe liknende en intercooler i biler??? Dette trur jeg blir vanskelig, og vifter har sikkert liten hensikt siden du har åpnet kabinett med en gulvvifte til å blåse inn (derav denne sikkert flytter mer luft en en 80x80 vifte) :smile: Et godt tips: Få deg vannkjøling! Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Jeg vil ike si meg så slurven, for det var bare litt Artic Silver 3 som lå igjen siden sist jeg brukte viften som var på den. Det jeg mente med spørsmålet mitt var om noen har noen tips til å få lurten inni kabinettet og på prosessoren til å bli kaldere. Altså.. Få noe til å sprute kald luft inn istede for å blåse inn 30graders luft(som det er i rommet her)... En jeg kjenner sa at jeg kunne henge frysekolber(slike som vi har i kjølebager på straen) på golvvifta slik at luften som ble sendt ut av den ble nedkjølt, men er bare det at jeg har ikke frysekolber... Vurderer å kjøpe vannkjøling, men det er vel så sykt dyrt?!?! Jeg tørr ikke sette sammen ett hjemmelaget selv, men om noen fra Stavanger her inne kunne hjulpet meg hadde det vært fint;) [ Denne Melding var redigert av: ZerBox på 2002-08-08 15:25 ] Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Hei Dette med å kjøle ned luft er ikke helt lett.. Det vil i de fleste tilfeller bli lite effektivt. Vannkjøling er nok det beste alternativet når romtempen kryper opp mot 30 grader.. Selv om vannet holder 30 grader+, så blir ikke CPU-temp mer enn 10-15 grader høyere hvis oppsettet er brukbart. Hvis vannkjøling ikke er aktuellt, så gjør som meg.. Vær oppe om natta og sov om dagen. Om natta er det nemlig brukbar temperatur rundt om kring :wink: Henning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå