Svar Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hvem skjerm er egentlig best til bildebehandling? Tenker da på om det er noen som viser farger og gråtoner best i forholdt til hva et kamera tar. Kameraet mitt (d70) tar bilder i AdobeRGB, er det noen måter på og få de til og vises best på en skjerm? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Svaret her er helt avhengig av budsjette ditt. Har du 5 000 har du få valg. Har du 10 - 20 000 kr så kan du se på de profesjonelle skjermene, og investere i farge kalibrerings utstyr. Hvilken teknologi vil du ha? LCD eller CRT? Trykkeribransjen sverger vel fortsatt til CRT, dog Apple sine LCD skjermer spiser seg inn i grafisk bransje. Men som sagt..et råd er vanskelig å gi uten å vite om du har økonomiske rammer som tilsier profesjonell bruk, eller om du bare spør etter en helt vanlig LCD skjerm til 3 000 kr. AKIRA Lenke til kommentar
Svar Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 kan du ikke gi meg noen eksempler i de forskjellige prisklassene? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Fin artikkel å lese her for deg: http://graphics.tomshardware.com/display/20050706/index.html Den NEC skjermen som testes der går for 11 551 kr i følge hardware.no sin prisguide. AKIRA Lenke til kommentar
Svar Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Denne får jo også god kritikk. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Nå har jeg endelig bestemt meg og det blir crt skjerm Det jeg nå lurer på er om Samsung Syncmaster 997DF er en god skjerm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå