Gå til innhold

Noen som har tid til å hjelpe meg? CD Labels

Anbefalte innlegg

Sitter her med Trax Data CD Labelling Kit og skal lage en label til ei plate jeg har brent. Har ikke brukt dette før så jeg lurer på følgenede;

I pakken så ligger det et kalibrerings-ark og 10 stk. A4 ark med labels. Er det meningen at dette kalibreings-arket skal inn i skriveren så man skal innstille ett eller annet? Og, skal man legge inn bare ett A4. ark med labels eller må det ligge sammen med noen vanlige A4 ark?

(joda, jeg har sett i Help mappa men jeg finner ikke noe info)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å skrive ut en etikett på "kalibreringsarket". Da antar jeg at du vil se om etiketten havner på riktig plass på arket. Hvis den ikke gjør det, må du nok justere instillinger på printeren eller i etikettprogrammet.

De fleste printere takler vel at det bare ligger ett ark i dem. Den store intelligenstesten er å legge arket riktig vei...

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 15:19, LeD skrev:

Prøv å skrive ut en etikett på "kalibreringsarket". Da antar jeg at du vil se om etiketten havner på riktig plass på arket.

LeD

Tror ikke det er riktig. Det lå bare ETT kalibrerings-ark i pakka, og hvordan ville det sett ut etterhvert om en skrev/testa på det? :grin:

Hmmm... andre?

Lenke til kommentar

Yepp, har fixa det. Skrev ut på et vanlig ark som dere foreslår. Justerte etpar mm. i print-menyen som tilhører Trax Data, - nå er det midt i blink. Skrev ut et ark (2 labels pr.ark) med glimrende resultat.

Hva var det jeg bekymmra meg for?? :grin:

Lenke til kommentar

Vær jævlig nøye med å labelen sentrert på CD'n. Hvis ikke blir det ubalanse, og ved høy spin-hastighet vil du kunne få så store vibrasjoner, at spilleren ikke greier å lese. Kanskje det er en mulighet at den går istykker også...

Men på en vanlig audio CD-spiller, skulle det ikke være noen probs.

Lenke til kommentar

Jeg har testet ut en del forskjellige labels/software og har kommet til atNEATO med medfølgende software er KONGE!

Når det gjelder sentrering av labelen er det som nevnt over VELDIG VIKTIG! Men kjøper du pakka under får du med en dings som hjelper deg med å sette lablene midt på cd'en. Genialt!

cdkit200x200fw.gif

Lenke til kommentar

Når jeg byttet jobb støtte jeg på et lite problem.

I den gamle jobben satt jeg på en treg, stasjonær (=kald) pc. I den nye jobben sitter vi på raske bærbare (=varmt)

Når jeg har hjemmebrente cd'er (musikk, sikkerhetskopier o.l) med label blir det skummelt.

Papir er porøst og utvider seg ikke i varmen. Plasten er ikke porøs ...... helt riktig, den utvider seg. Med en plate som vokser, og en pålimt label som ikke vokser får alle platene mine ( etter 5 min. i den bærbare) en ganske morsom form. (Nesten som en parabol hvis vi skal overdrive) Det høres kanskje ille ut, men plata bøyer seg så mye at den skraper i toppen av CD-rom'en (bråker som H***) og er umulig å lese.

For å kunne få lagt inn enkelte programmer, høre på en cd osv. er jeg nødt til å la CD'en få noen minutter i fryseboksen(!!) for at de ikke skal "vrenge" seg før jeg er ferdig med installasjonen.

Kommer derfor til å holde meg langt unna labler heretter :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...