baquero Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Jeg vurderer å satse på et microATX system når jeg anskaffer ny maskin. M-ATX kabinettet jeg vurderer leveres med 145W strømforsyning. Spørsmålet er: Vil dette holde Athlon 1.3, Geforce 2MX, to harddisker og CD-ROM? Baq Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Høres veldig lite ut... En athlon bruker en del strøm + at du må ha litt kjøling, hmmmm Hvis det er mulig ville jeg ordnet med en annen strøm forsyning Lenke til kommentar
gixer Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Jeg tror nok at 145 w er litt for lite ja... Amd mener at du burde minst ha 250 w, men ettersom at skjermkortet bruker mye strøm + at du skal ha to HD`er burde du satse på 300-350 w. Sjekk på komplett.no eller microplex.no , de har mye bra! Lenke til kommentar
Novec Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Quote: Spørsmålet er: Vil dette holde Athlon 1.3, Geforce 2MX, to harddisker og CD-ROM? Den prosessoren i seg selv vil ha lyst på minst et 250W PSU. 250W kan være nok ettersom skjermkortet ditt ikke er av de aller mest strømsultne, men om de to diskene dine er kjappe og/eller du skal overklokke, ville jeg sett på f.eks. Enermax 330W eller tilsvarende. Lenke til kommentar
baquero Skrevet 4. august 2001 Forfatter Del Skrevet 4. august 2001 Joda, det ante meg jo selvsagt at 145 W er i underkant, men jeg har undersøkt litt hva de forskjellige komponentene trekker (ca. tall): Athlon 1.2: 70 W 2 Harddisker 30 W (maxload) Geforce 2 MX: 10 W ___________________ Total: 110 W I tillegg kommer prosessorvifte, cd-rom, etc. Mulig hovedkortet trekker en del, har ikke peiling på hvor mye... Jeg er ingen ekspert på strømforsyninger, men i teorien skulle jo dette gå. I alle fall hvis jeg gikk for 180W utgaven av kabinettet (In-Win) skulle det muligens gå. Jeg har liten lyst til å skifte ut PS'et når jeg først kjøper nytt kabinett. Jeg kan vel kanskje forhøre meg med en guru i Komplett Data om disse kabinettene... [ Denne Melding var redigert av: baquero på 2001-08-04 10:24 ] Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Micro ATX hovedkortene er laget for å trekke mindre strøm enn vanlige, så det ville ikke forundret meg hvis det gikk. Spør de på komplett idiot, og hvis det ikke går er det deres skyld :smile: Lenke til kommentar
zun Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Slutt og tøv ..du MÅ ha minimum en 300 watts strømforsyning til en Athlon 1,3.. Og jeg har erfaring !!! Min nye 250 watts strømforsyning ble svart Med duron 800 (overklokket til 1000 -1.8 V core), cd brenner ,cdrom,dvd, 1 harddisk, lydkort og floppy.. Så jeg måtte bestille meg 300 watts strømforsyning-- Og du prate om 145 watts !!! ..hehehehehehehehe Ja ta sjansen ! vær idiot ! Lenke til kommentar
Mulle- Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Quote: On 2001-08-09 00:45, zun skrev:Slutt og tøv ..du MÅ ha minimum en 300 watts strømforsyning til en Athlon 1,3..Og jeg har erfaring !!!Min nye 250 watts strømforsyning ble svart Med duron 800 (overklokket til 1000 -1.8 V core), cd brenner ,cdrom,dvd, 1 harddisk, lydkort og floppy..Så jeg måtte bestille meg 300 watts strømforsyning--Og du prate om 145 watts !!! ..heheheheheheheheJa ta sjansen ! vær idiot ! Hehe.. her er det fra en som VIRKELIG ikke har peil... Rec pc'er bruker et 230w psu i sine kabinett sammen med Athlon prosessorer (f.eks 1,33 GHz). Dette er maskiner som blir testet i varmerom i 12 timer før de i det hele tatt går ut til kunden. I tillegg blir ALT av hardware testet skikkelig før det blir lagt ut for bruk i Rec pc'er, slik at det ikke oppstår feil og kompatibilitetsproblemer. Dette er også psu'er som er godkjente av AMD. At din nye strømforsyning gikk til hel... trenger ikke være fordi du hadde en AMD 1,3 GHz cpu, da hadde den forresten ikke gått føyken heller (tydelig feilprodukt). Så jeg vil ikke definere DET som en erfaring, men jeg vil definere flere tusen pc'er som FUNGERER knirkefritt med 230w psu som erfaring. Lenke til kommentar
kaktus_ Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Helt enig! Her har vi en 14iss i aksjon! Zun, ta å lær deg noe om det du snakker om før du uttaler deg! Har selv en fullstæsja tfugl 1ghz@ 1,2 med 4 kort, 7 vifter, cdrom og brenner. Og den har gått knirkefritt i 5mnd på en 230w psu! _________________ Hvem er det som hyler på kjøkkenet? Det er bare kokken som pisker kremen. [ Denne Melding var redigert av: kaktus_ på 2001-08-09 15:56 ] Lenke til kommentar
baquero Skrevet 12. august 2001 Forfatter Del Skrevet 12. august 2001 Det er ikke vanskelig å se hva gjennomsnittsalderen på innskriverene her er nei...hehe. Rettskriving forteller så mangt. Uansett, microATX-prosjektet har jeg allerede gitt opp. Det blir nok vanlig ATX og RAID-hovedkort i stedet. :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå